Detail projektu

Maximálně efektivní využití sekundárních materiálových zdrojů při výstavbě a rekonstrukcích vozovek

Období řešení: 01.01.2018 — 31.12.2020

Zdroje financování

Technologická agentura ČR - Program na podporu aplikovaného výzkumu a experimentálního vývoje EPSILON (2015-2025)

- plně financující (2018-01-19 - 2020-12-31)

O projektu

V průběhu řešení projektu bude dosaženo snížení množství dosud v dopravních stavbách nepoužitelného materiálu tím, že budou vyvinuty a prakticky ověřeny nové stavební směsi a technologie založené na využití skládkovaného materiálu. Vzhledem ke značnému objemu těchto dosud nevyužitelného odpadu z výroby kameniva dojde díky jeho využití v oboru dopravního stavitelství k minimalizaci ekologické zátěže při skládkování materiálu. Současně budou zefektivněny postupy získávání R - materiálu při modernizacích a rekonstrukcích stávajících asfaltových vozovek a tím zvýšit kvalitu získávaného R - materiálu, který tím získá vyšší potenciál uplatnění v nových konstrukčních vrstvách vozovek. Jde zejména o využití výsivek, prachovitých částic, vznikajích jak při výrobě kameniva tak i při výrobě AS.

Popis anglicky
The aim of the project is the development of new construction mixtures for roads with optimal utilization of previously landfilled material which has not been used in transport buildings yet and improvement of the technology of grinding of old pavement layers for achievement of the reclaimed asphalt with qualitatively higher technical parameters for use in pavement layers. New pavement structures with maximum use of previously unusable materials will be developed and the pavement grinding method will be improved. During the project solution, the utility model will be achieved after the first and the second year and the grinding verified technology will be achieved after the third year of the project solution.

Klíčová slova
R-materiál, sekundární materiál, vozovka, kamenivo

Klíčová slova anglicky
Scondary material, RAP, milling of pavements, System of management, bitumen, Polymer modified bitumen

Označení

TH03030316

Originální jazyk

čeština

Řešitelé

Útvary

Ústav pozemních komunikací
- příjemce (01.01.2018 - 31.12.2020)
Fakulta stavební
- spolupříjemce (01.01.2018 - 31.12.2020)

Výsledky

VARAUS, M.; STEHLÍK, D.; HÝZL, P.; DAŠEK, O.; STRAKA, P.; HRBEK, K.; Vysoké učení technické v Brně, Brno, CZ Froněk, spol. s r.o., Rakovník, Rakovník II, CZ: Stmelená směs pro podkladní vrstvy vozovek. 32707, užitný vzor. (2019)
Detail

VARAUS, M.; STEHLÍK, D.; HÝZL, P.; DAŠEK, O.; STRAKA, P.; HRBEK, K.; Vysoké učení technické v Brně, Brno, CZ Froněk, spol. s r.o., Rakovník, Rakovník II, CZ: Směs pro podkladní vrstvu pohlcující tahová napětí. 33922, užitný vzor. (2020)
Detail

HÝZL, P.; DAŠEK, O.; VARAUS, M.; STEHLÍK, D.; HRBEK, K.: SYSHOSP; Systém hospodaření s R-materiálem na obalovně asfaltových směsí. Obalovna Rakovník. (poloprovoz)
Detail

HÝZL, P.; DAŠEK, O.; VARAUS, M.; STEHLÍK, D.; HRBEK, K.: EFFREZ; Efektivní získávání R-materiálu s vysokou užitnou hodnotou. Obalovna Rakovník. (ověřená technologie)
Detail