Project detail

Envinromentálně udržitelné údržbové technologie vozovek

Duration: 01.01.2025 — 30.06.2027

Funding resources

Technologická agentura ČR - 2. veřejná soutěž programu Doprava 2030

- whole funder

On the project

Podstata návrhu projektu spočívá v zavedení do praxe silničního stavitelství a správy silnic nové technologie údržby s využitím recyklovaných materiálů, které vznikly odfrézováním, či vybouráním stávajících asfaltových vrstev netuhých vozovek. Emulzní kalové vrstvy patří mezi údržbové technologie vozovek, které slouží k prodloužení životnosti povrchu vozovky o 5 až 10 let. Emulzní mikrokoberce jsou vyráběny z modifikované asfaltové emulze a min. dvou frakcí kameniva (do 11 mm), dále obsahují vodu a regulátory štěpitelnosti (např. cement či vápno). Emulzní zákryty obsahují jen jednu frakci kameniva obvykle do velikosti 4 mm a mohou v emulzi obsahovat nemodifikovaný asfalt. První kalové vrstvy se začaly používat cca před 100 lety (v ČR od roku 1972) a používají se dodnes.

Keywords
Kamenivo; Asfaltová emulze; mikropovrchy; Tack Coat; Rekultivovaný asfaltový povrch (RAP)

Key words in English
Aggregates; Asphalt Emulsion; Microsurfacing; Tack Coat; Reclaimed Asphalt Pavement (RAP)

Mark

CL02000067

Default language

Czech

People responsible

Dašek Ondřej, doc. Ing., Ph.D. - fellow researcher
Kudrna Jan, prof. Ing., CSc. - fellow researcher
Spies Karel, Ing. - fellow researcher
Šperka Pavel, Ing. - principal person responsible

Units

Institute of Road Structures
- beneficiary (2025-01-01 - 2027-06-30)