Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
VENDEL, J.
Original Title
Interakce mostní konstrukce a bezstykové koleje
English Title
Interaction Between Bridge Structure and Continuous Welded Rail
Type
Ph.D. thesis principal points
Language
Czech
Original Abstract
Pri návrhu nových mostních konstrukcí s bezstykovou kolejí je velmi vhodné vyhnout se rešení s dilatacními zarízeními v koleji hned z nekolika duvodu. Jde predevším o prínos v oblasti komfortu cestujících pri vyloucení prejezdu techto problematických míst, výrazné omezení dynamických úcinku v prechodových oblastech a snížení nákladu na údržbu. Na druhou stranu vyloucení dilatacních zarízení v koleji s sebou nese urcitá rizika, s kterými je treba se pri návrhu vyporádat. Z pohledu projektanta se však soucasná normová ustanovení jeví jako nedostatecná pro navrhování takových systému a dochází k tomu, že pri výpoctech jsou brány v úvahu jistá kompromisní opatrení. Z hlediska provozuschopnosti samotné bezstykové koleje je nejduležitejší její stabilita. Její použití na mostech má tedy svá úskalí, proto je duležité brát v úvahu zejména rozpetí mostních konstrukcí a zatížení, která pusobí na celý systém.
Keywords
bezstyková kolej, dilatující délka konstrukce, teplotní zatížení, smykový odpor koleje, kombinovaná odezva, přídavné namáhání kolejnic, rozjezdové a brzdné síly, spolupůsobení bezstykové koleje a mostu, podélné posunutí koleje
Key words in English
continuous welded rail, expansion bridge length, thermal load, share resistance of rail, combined response, permissible additional rail stresses, traction and braking force, interaction of continuous welded rail and the bridge, longitudinal displacement of rail
Authors
Released
24. 4. 2015
Pages from
1
Pages to
26
Pages count
BibTex
@misc{BUT114935, author="Jiří {Vendel}", title="Interakce mostní konstrukce a bezstykové koleje", year="2015", pages="1--26", note="Ph.D. thesis principal points" }