Publication detail

Interakce mostní konstrukce a bezstykové koleje

VENDEL, J.

Original Title

Interakce mostní konstrukce a bezstykové koleje

English Title

Interaction Between Bridge Structure and Continuous Welded Rail

Type

Ph.D. thesis principal points

Language

Czech

Original Abstract

Pri návrhu nových mostních konstrukcí s bezstykovou kolejí je velmi vhodné vyhnout se rešení s dilatacními zarízeními v koleji hned z nekolika duvodu. Jde predevším o prínos v oblasti komfortu cestujících pri vyloucení prejezdu techto problematických míst, výrazné omezení dynamických úcinku v prechodových oblastech a snížení nákladu na údržbu. Na druhou stranu vyloucení dilatacních zarízení v koleji s sebou nese urcitá rizika, s kterými je treba se pri návrhu vyporádat. Z pohledu projektanta se však soucasná normová ustanovení jeví jako nedostatecná pro navrhování takových systému a dochází k tomu, že pri výpoctech jsou brány v úvahu jistá kompromisní opatrení. Z hlediska provozuschopnosti samotné bezstykové koleje je nejduležitejší její stabilita. Její použití na mostech má tedy svá úskalí, proto je duležité brát v úvahu zejména rozpetí mostních konstrukcí a zatížení, která pusobí na celý systém.

Keywords

bezstyková kolej, dilatující délka konstrukce, teplotní zatížení, smykový odpor koleje, kombinovaná odezva, přídavné namáhání kolejnic, rozjezdové a brzdné síly, spolupůsobení bezstykové koleje a mostu, podélné posunutí koleje

Key words in English

continuous welded rail, expansion bridge length, thermal load, share resistance of rail, combined response, permissible additional rail stresses, traction and braking force, interaction of continuous welded rail and the bridge, longitudinal displacement of rail

Authors

VENDEL, J.

Released

24. 4. 2015

Pages from

1

Pages to

26

Pages count

26

BibTex

@misc{BUT114935,
  author="Jiří {Vendel}",
  title="Interakce mostní konstrukce a bezstykové koleje",
  year="2015",
  pages="1--26",
  note="Ph.D. thesis principal points"
}