Detail publikace

Interakce mostní konstrukce a bezstykové koleje

VENDEL, J.

Originální název

Interakce mostní konstrukce a bezstykové koleje

Anglický název

Interaction Between Bridge Structure and Continuous Welded Rail

Typ

teze Ph.D. práce

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Pri návrhu nových mostních konstrukcí s bezstykovou kolejí je velmi vhodné vyhnout se rešení s dilatacními zarízeními v koleji hned z nekolika duvodu. Jde predevším o prínos v oblasti komfortu cestujících pri vyloucení prejezdu techto problematických míst, výrazné omezení dynamických úcinku v prechodových oblastech a snížení nákladu na údržbu. Na druhou stranu vyloucení dilatacních zarízení v koleji s sebou nese urcitá rizika, s kterými je treba se pri návrhu vyporádat. Z pohledu projektanta se však soucasná normová ustanovení jeví jako nedostatecná pro navrhování takových systému a dochází k tomu, že pri výpoctech jsou brány v úvahu jistá kompromisní opatrení. Z hlediska provozuschopnosti samotné bezstykové koleje je nejduležitejší její stabilita. Její použití na mostech má tedy svá úskalí, proto je duležité brát v úvahu zejména rozpetí mostních konstrukcí a zatížení, která pusobí na celý systém.

Klíčová slova

bezstyková kolej, dilatující délka konstrukce, teplotní zatížení, smykový odpor koleje, kombinovaná odezva, přídavné namáhání kolejnic, rozjezdové a brzdné síly, spolupůsobení bezstykové koleje a mostu, podélné posunutí koleje

Klíčová slova v angličtině

continuous welded rail, expansion bridge length, thermal load, share resistance of rail, combined response, permissible additional rail stresses, traction and braking force, interaction of continuous welded rail and the bridge, longitudinal displacement of rail

Autoři

VENDEL, J.

Vydáno

24. 4. 2015

Strany od

1

Strany do

26

Strany počet

26

BibTex

@misc{BUT114935,
  author="Jiří {Vendel}",
  title="Interakce mostní konstrukce a bezstykové koleje",
  year="2015",
  pages="1--26",
  note="Ph.D. thesis principal points"
}