Publication detail

Vnímání pojmu SOCIÁLNÍ MARKETING v čase

RYGL, T.

Original Title

Vnímání pojmu SOCIÁLNÍ MARKETING v čase

English Title

PERCEPTION OF SOCIAL MARKETING IN TIME

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Cílem předkládaného vědeckého článku je zmapování vývoje užívání pojmu sociální marketing. Taktéž se jedná o vytvoření článku o sociálním marketingu jako takovém. Důvod je jednoduchý. V České republice neexistuje žádný komplexní vědecký článek, který by se tímto tématem zabýval. Za další se tento pojem v čase vyvíjí a jeho užívání taktéž. Metodologie/metody zahrnují především obsahovou analýzu, analýzu vědeckých článků, respektive vědeckých zdrojů. Dále jsou využity kvalitativní metody, konkrétně individuální hloubkové rozhovory. Cílem článku je hlubší porozumění již zmiňovanému tématu a jeho důležitosti. Výsledky slouží pro další rozvíjení disertační práce autora.

English abstract

The aim of the research article is to describe the evolution of the use of the concept of social marketing. Also, it is creation of an article about social marketing itself. The reason is quite simple. In Czech Republic is no comprehensive scientific article about this term. For further this concept evolves over time ant its use as well. Methodology/methods mainly include content analysis, analysis of scientific articles and resources. There are also used qualitative methods, namely individual in-depth interviews. The aim of this article is understand of the previously mentioned topic and its importance. The results are used for further development of the doctoral thesis of the author.

Keywords

marketing, sociální marketing, společenská odpovědnost firem, marketing sociálních sítí, caused related marketing, Ammann, Mautilus

Key words in English

marketing, social marketing, corporate social responsibility, social media marketing, caused related marketing, Ammann, Mautilus

Authors

RYGL, T.

RIV year

2015

Released

29. 5. 2015

Publisher

MAGNANIMITAS, Hradec Králové, Česká republika, 2015

Location

Hradec Králové

ISBN

978-80-87952-10-8

Book

QUAERE 2015

Edition number

roč. V

ISBN

NEUVEDENO

Pages from

235

Pages to

241

Pages count

1582

URL

BibTex

@inproceedings{BUT115109,
  author="Tomáš {Rygl}",
  title="Vnímání pojmu SOCIÁLNÍ MARKETING v čase",
  booktitle="QUAERE 2015",
  year="2015",
  number="roč. V",
  pages="235--241",
  publisher="MAGNANIMITAS, Hradec Králové, Česká republika, 2015",
  address="Hradec Králové",
  isbn="978-80-87952-10-8",
  url="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2015.pdf"
}