Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
RYGL, T.
Original Title
Vnímání pojmu SOCIÁLNÍ MARKETING v čase
English Title
PERCEPTION OF SOCIAL MARKETING IN TIME
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Cílem předkládaného vědeckého článku je zmapování vývoje užívání pojmu sociální marketing. Taktéž se jedná o vytvoření článku o sociálním marketingu jako takovém. Důvod je jednoduchý. V České republice neexistuje žádný komplexní vědecký článek, který by se tímto tématem zabýval. Za další se tento pojem v čase vyvíjí a jeho užívání taktéž. Metodologie/metody zahrnují především obsahovou analýzu, analýzu vědeckých článků, respektive vědeckých zdrojů. Dále jsou využity kvalitativní metody, konkrétně individuální hloubkové rozhovory. Cílem článku je hlubší porozumění již zmiňovanému tématu a jeho důležitosti. Výsledky slouží pro další rozvíjení disertační práce autora.
English abstract
The aim of the research article is to describe the evolution of the use of the concept of social marketing. Also, it is creation of an article about social marketing itself. The reason is quite simple. In Czech Republic is no comprehensive scientific article about this term. For further this concept evolves over time ant its use as well. Methodology/methods mainly include content analysis, analysis of scientific articles and resources. There are also used qualitative methods, namely individual in-depth interviews. The aim of this article is understand of the previously mentioned topic and its importance. The results are used for further development of the doctoral thesis of the author.
Keywords
marketing, sociální marketing, společenská odpovědnost firem, marketing sociálních sítí, caused related marketing, Ammann, Mautilus
Key words in English
marketing, social marketing, corporate social responsibility, social media marketing, caused related marketing, Ammann, Mautilus
Authors
RIV year
2015
Released
29. 5. 2015
Publisher
MAGNANIMITAS, Hradec Králové, Česká republika, 2015
Location
Hradec Králové
ISBN
978-80-87952-10-8
Book
QUAERE 2015
Edition number
roč. V
NEUVEDENO
Pages from
235
Pages to
241
Pages count
1582
URL
http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2015.pdf
BibTex
@inproceedings{BUT115109, author="Tomáš {Rygl}", title="Vnímání pojmu SOCIÁLNÍ MARKETING v čase", booktitle="QUAERE 2015", year="2015", number="roč. V", pages="235--241", publisher="MAGNANIMITAS, Hradec Králové, Česká republika, 2015", address="Hradec Králové", isbn="978-80-87952-10-8", url="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2015.pdf" }