Publication detail

Trendy digitálního marketingu a konkurenceschopnost internetové reklamy v České republice

NAVRÁTILOVÁ, L.

Original Title

Trendy digitálního marketingu a konkurenceschopnost internetové reklamy v České republice

English Title

Trends in digital marketing and competitiveness of Internet advertising in the Czech Republic

Type

journal article - other

Language

Czech

Original Abstract

Příspěvek prezentuje nové trendy v internetové reklamě a zároveň v celé šíři digitálního marketingu, jenž se během posledních let změnily z důvodu rozdílných zvyků spotřebitelů i vlivem moderních technologií. Cílem článku je vysvětlit nové podoby internetové reklamy a také nabídnout prognózu pro následující roky. Internetová reklama je zde také porovnána s tradičními formami reklama a poukazuje na chování spotřebitelů vzhledem k věku (generace X, Y a Z). Konkurenceschopnost internetové reklamy přibližuje výhody, které podniky mohou využít pro budování svého businessu na základě moderních a požadovaných trendů. Citační analýza je založena na sekundárním a primárním výzkumu aktuálních vědeckých článků publikovaných v hlavních marketingových a business žurnálech, mediálních agenturách a marketingových konferencích, jenž také přináší nové přístupy marketérům a podnikatelům.

English abstract

The paper presents new trends in online advertising as well as in whole digital marketing area that has changed a lot for the last years because of different consumers’ habits and modern technologies. The aim of the article is to explain all these new forms of online advertising and also offer prognosis for next years. The internet advertising is also compared with traditional forms of advertising and shows our behaviour in connection with our age (generation X, Y and Z). Competitiveness of online advertising shows all the advantages which companies can use to build their business according to modern and desired trends. Citation analysis is performed on secondary and primary research of recent scientific articles published in major marketing and business journals, media agencies and marketing conferences that bring the approaches to marketers and businessmen too.

Keywords

Internetová reklama, digitální marketing, trendy propagace na internetu, konkurenceschopnost internetu, sociální média

Key words in English

Internet advertising, digital marketing, promotion trends on the Internet, competitiveness of the Internet, social media

Authors

NAVRÁTILOVÁ, L.

Released

8. 7. 2016

Publisher

NEWTON College, a. s.

Location

Praha

ISBN

1801-7118

Periodical

Scientia&Societas

Year of study

XII

Number

2

State

Czech Republic

Pages from

152

Pages to

167

Pages count

16

URL

BibTex

@article{BUT127412,
  author="Ludmila {Navrátilová}",
  title="Trendy digitálního marketingu a konkurenceschopnost internetové reklamy v České republice",
  journal="Scientia&Societas",
  year="2016",
  volume="XII",
  number="2",
  pages="152--167",
  issn="1801-7118",
  url="http://www.sets.cz"
}