Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
KŘÍŽOVSKÁ, E. BERÁNKOVÁ, M. BOŽIKOVÁ, K.
Original Title
MODELOVÁNÍ KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ PRO STANOVENÍ HODNOTY STAVEBNÍHO PODNIKU
English Title
MODELLING THE COMPETITIVE ENVIRONMENT FOR DETERMINATION OF CONSTRUCTION COMPANY
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Aby byl podnik schopen dosáhnout svých cílů na trhu, musí být konkurenceschopný. Toto mu pomáhá najít konkurenční výhodu, která odlišuje společnost od ostatních se stejným zaměřením. V této souvislosti je nezbytné zmínit pojem konkurenční strategie, která pomáhá závodu najít správnou konkurenční výhodu a dosáhnout tak celkového uspěšného vedení. Zde vyvstává otázka: Jakým způsobem společnost určí, zda se jedná o správnou konkurenční strategii? Odpověď na tuto otázku spočívá ve schopnosti analyzovat vybranou strategii a měřit její potenciální hodnotu, a to zvláště prostřednictvím výsledků získaných z rozvahy společnosti. Jako prostředek k tomuto je nejčastěji využívána finanční analýza.
English abstract
That the enterprise was able to achieve their targets on a market,must be competitive. This helps him find the competitive advantage that differentiates the company from the others with a similar focus. In this context, it is necessary to mention the term of a competitive strategy which helps the enterprise to find the right competitive advantage and to achieve thus the overall successful management. There is one question: How does the company determines if it is the right competitive strategy? The answer to this question consists in the ability to analyze the chosen strategy and to measure its potential value, namely especially by means of results gained from the balance of the company. As a means to this, the financial analysis is used the most often.
Keywords
Podnik; stavební podnik; cena; hodnota; konkurenceschopnost; finanční analýza; metody oceňování podniku
Key words in English
Enterprise; Building Enterprise; Price; Value; Competitiveness; Financial Analysis; Enterprise Evaluation Methods
Authors
KŘÍŽOVSKÁ, E.; BERÁNKOVÁ, M.; BOŽIKOVÁ, K.
Released
7. 2. 2013
Publisher
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební
Location
Brno
ISBN
978-80-214-4669-4
Book
Juniorstav 2013 - Sborník anotací
Pages from
390
Pages to
Pages count
30
BibTex
@inproceedings{BUT149840, author="Eliška {Křížovská} and Martina {Beránková} and Kateřina {Božiková}", title="MODELOVÁNÍ KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ PRO STANOVENÍ HODNOTY STAVEBNÍHO PODNIKU", booktitle="Juniorstav 2013 - Sborník anotací", year="2013", pages="390--390", publisher="Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební", address="Brno", isbn="978-80-214-4669-4" }