Detail publikace

MODELOVÁNÍ KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ PRO STANOVENÍ HODNOTY STAVEBNÍHO PODNIKU

KŘÍŽOVSKÁ, E. BERÁNKOVÁ, M. BOŽIKOVÁ, K.

Originální název

MODELOVÁNÍ KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ PRO STANOVENÍ HODNOTY STAVEBNÍHO PODNIKU

Anglický název

MODELLING THE COMPETITIVE ENVIRONMENT FOR DETERMINATION OF CONSTRUCTION COMPANY

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Aby byl podnik schopen dosáhnout svých cílů na trhu, musí být konkurenceschopný. Toto mu pomáhá najít konkurenční výhodu, která odlišuje společnost od ostatních se stejným zaměřením. V této souvislosti je nezbytné zmínit pojem konkurenční strategie, která pomáhá závodu najít správnou konkurenční výhodu a dosáhnout tak celkového uspěšného vedení. Zde vyvstává otázka: Jakým způsobem společnost určí, zda se jedná o správnou konkurenční strategii? Odpověď na tuto otázku spočívá ve schopnosti analyzovat vybranou strategii a měřit její potenciální hodnotu, a to zvláště prostřednictvím výsledků získaných z rozvahy společnosti. Jako prostředek k tomuto je nejčastěji využívána finanční analýza.

Anglický abstrakt

That the enterprise was able to achieve their targets on a market,must be competitive. This helps him find the competitive advantage that differentiates the company from the others with a similar focus. In this context, it is necessary to mention the term of a competitive strategy which helps the enterprise to find the right competitive advantage and to achieve thus the overall successful management. There is one question: How does the company determines if it is the right competitive strategy? The answer to this question consists in the ability to analyze the chosen strategy and to measure its potential value, namely especially by means of results gained from the balance of the company. As a means to this, the financial analysis is used the most often.

Klíčová slova

Podnik; stavební podnik; cena; hodnota; konkurenceschopnost; finanční analýza; metody oceňování podniku

Klíčová slova v angličtině

Enterprise; Building Enterprise; Price; Value; Competitiveness; Financial Analysis; Enterprise Evaluation Methods

Autoři

KŘÍŽOVSKÁ, E.; BERÁNKOVÁ, M.; BOŽIKOVÁ, K.

Vydáno

7. 2. 2013

Nakladatel

Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební

Místo

Brno

ISBN

978-80-214-4669-4

Kniha

Juniorstav 2013 - Sborník anotací

Strany od

390

Strany do

390

Strany počet

30

BibTex

@inproceedings{BUT149840,
  author="Eliška {Křížovská} and Martina {Beránková} and Kateřina {Božiková}",
  title="MODELOVÁNÍ KONKURENČNÍHO PROSTŘEDÍ PRO STANOVENÍ HODNOTY
STAVEBNÍHO PODNIKU",
  booktitle="Juniorstav 2013 - Sborník anotací",
  year="2013",
  pages="390--390",
  publisher="Vysoké učení technické v Brně, Fakulta stavební",
  address="Brno",
  isbn="978-80-214-4669-4"
}