Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
OKŘINOVÁ, P. APELTAUER, T.
Original Title
Analýza pěší dopravy u náhradního uzlu Brno-Dolní nádraží
English Title
Analysis of pedestrian traffic at the substitute node Brno-Dolní nádraží
Type
journal article - other
Language
Czech
Original Abstract
Mikroskopické modely pohybu osob jsou primárně aplikovány pro posouzení krizových i běžných situací, jako např. evakuace osob z budovy v případě vzniku požáru nebo pohyb cestujících ve významných a velmi zatížených dopravních uzlech. Optimální je tyto modely aplikovat již ve fázi projekce. Tento přístup, který znamená mírné zvýšení nákladů v přípravné fázi, ale podstatné snížení nákladů spojených s komplikacemi ve fázi realizace nebo provozu stavby, se postupně stává standardem. Rozvoj těchto by měl být chápán, jako významný příspěvek k vytváření technicky správných řešení, jako je využití maximální kapacity objektu a zajištění plynulosti pohybu, a k bezpečnosti uživatelů objektu. Aplikace mikroskopického modelu v jednotlivých fázích projektové dokumentace předpokládá komplexní přístup, který zohledňuje nejen technické aspekty řešené problematiky, ale také aspekty bezpečnosti (v běžných i výjimečných provozních podmínkách), optimalizace provozu i funkčnosti řešení.
English abstract
Microscopic models of human movement are primarily applied to assess both crisis and current situations, such as the evacuation of persons from the building in the event of fire or the movement of passengers in significant and large areas loaded transport hubs. The optimal use of these models is already in the design phase. This approach, which means a slight increase in costs in the preparatory phase, but a substantial reduction in the cost of complications the implementation phase or the operation of the building gradually becomes a standard. The development of these areas should be seen as a significant contribution to creating technically right solutions such as using the maximum capacity of the object and ensuring the smoothness of movement and safety of the subject's users. The application of the microscopic model in the various phases of the project documentation assumes complexity an approach which takes into account not only the technical aspects of the problems solved but also the safety aspects exceptional operating conditions), optimization of operation and functionality of the solution.
Keywords
Pěší doprava, nádraží, rekonstrukce, model, bezpečnost, efektivita řešení
Key words in English
Pedestrian traffic, railway station, reconstruction, model, safety, efficiency of the solution
Authors
OKŘINOVÁ, P.; APELTAUER, T.
Released
1. 10. 2018
Publisher
Česká silniční společnost z.s.
Location
Praha
ISBN
0322-7154
Periodical
Silniční obzor
Number
79
State
Czech Republic
Pages from
272
Pages to
275
Pages count
4
BibTex
@article{BUT151880, author="Petra {Okřinová} and Tomáš {Apeltauer}", title="Analýza pěší dopravy u náhradního uzlu Brno-Dolní nádraží", journal="Silniční obzor", year="2018", number="79", pages="272--275", issn="0322-7154" }