Detail publikace

Analýza pěší dopravy u náhradního uzlu Brno-Dolní nádraží

OKŘINOVÁ, P. APELTAUER, T.

Originální název

Analýza pěší dopravy u náhradního uzlu Brno-Dolní nádraží

Anglický název

Analysis of pedestrian traffic at the substitute node Brno-Dolní nádraží

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Mikroskopické modely pohybu osob jsou primárně aplikovány pro posouzení krizových i běžných situací, jako např. evakuace osob z budovy v případě vzniku požáru nebo pohyb cestujících ve významných a velmi zatížených dopravních uzlech. Optimální je tyto modely aplikovat již ve fázi projekce.  Tento přístup, který znamená mírné zvýšení nákladů v přípravné fázi, ale podstatné snížení nákladů spojených s komplikacemi ve fázi realizace nebo provozu stavby, se postupně stává standardem. Rozvoj těchto by měl být chápán, jako významný příspěvek k vytváření technicky správných řešení, jako je využití maximální kapacity objektu a zajištění plynulosti pohybu, a k bezpečnosti uživatelů objektu. Aplikace mikroskopického modelu v jednotlivých fázích projektové dokumentace předpokládá komplexní přístup, který zohledňuje nejen technické aspekty řešené problematiky, ale také aspekty bezpečnosti (v běžných i výjimečných provozních podmínkách), optimalizace provozu i funkčnosti řešení.

Anglický abstrakt

Microscopic models of human movement are primarily applied to assess both crisis and current situations, such as the evacuation of persons from the building in the event of fire or the movement of passengers in significant and large areas loaded transport hubs. The optimal use of these models is already in the design phase. This approach, which means a slight increase in costs in the preparatory phase, but a substantial reduction in the cost of complications the implementation phase or the operation of the building gradually becomes a standard. The development of these areas should be seen as a significant contribution to creating technically right solutions such as using the maximum capacity of the object and ensuring the smoothness of movement and safety of the subject's users. The application of the microscopic model in the various phases of the project documentation assumes complexity an approach which takes into account not only the technical aspects of the problems solved but also the safety aspects exceptional operating conditions), optimization of operation and functionality of the solution.

Klíčová slova

Pěší doprava, nádraží, rekonstrukce, model, bezpečnost, efektivita řešení

Klíčová slova v angličtině

Pedestrian traffic, railway station, reconstruction, model, safety, efficiency of the solution

Autoři

OKŘINOVÁ, P.; APELTAUER, T.

Vydáno

1. 10. 2018

Nakladatel

Česká silniční společnost z.s.

Místo

Praha

ISSN

0322-7154

Periodikum

Silniční obzor

Číslo

79

Stát

Česká republika

Strany od

272

Strany do

275

Strany počet

4

BibTex

@article{BUT151880,
  author="Petra {Okřinová} and Tomáš {Apeltauer}",
  title="Analýza pěší dopravy u náhradního uzlu Brno-Dolní nádraží",
  journal="Silniční obzor",
  year="2018",
  number="79",
  pages="272--275",
  issn="0322-7154"
}