Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
MACHALA, J.
Original Title
Zákaznická zkušenost ve sdílené ekonomice z pohledu firmy
English Title
Customer experience in shared economy from the perspective of the company
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Řízení zákaznických zkušeností je nový marketingový směr, který společnostem umožní odlišit se a získat konkurenční výhodu. Porozumění zákaznickým zkušenostem a cesta zákazníka v čase je pro společnosti rozhodující. Zákaznická zkušenost je stále více vnímána jako důležitý marketingový koncept vedoucí k diferenciaci a jako efektivní řešení pro budování konkurenční výhody na otevřeném globálním trhu.
English abstract
Customer Experience Management is a new marketing direction that enables companies to differentiate and gain a competitive edge. Understanding customer experience and customer journey over time is critical to companies. Customer experience is increasingly seen as an important marketing concept leading to differentiation and as an effective solution for building a competitive advantage in an open global market.
Keywords
loajalita zákazníků, doporučení, zkušenosti zákazníků, sdílená ekonomika, Uber, Bolt, Airbnb
Key words in English
customer experience, recommendations, shared economy, Uber, Bolt, Airbnb
Authors
Released
6. 12. 2019
Location
Brno
ISBN
978-80-214-5835-2
Book
Workshop specifického výzkumu 2019
Pages from
163
Pages to
167
Pages count
5
BibTex
@inproceedings{BUT160693, author="Jan {Machala}", title="Zákaznická zkušenost ve sdílené ekonomice z pohledu firmy", booktitle="Workshop specifického výzkumu 2019", year="2019", pages="163--167", address="Brno", isbn="978-80-214-5835-2" }