Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
OKŘINOVÁ, P. UHLÍK, O.
Original Title
Analýza pěší dopravy nádražního uzlu
English Title
Pedestrian traffic analysis of the railway station
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Mikroskopické modely pohybu osob jsou primárně aplikovány pro posouzení krizových i běžných situací, jako např. pohyb cestujících ve významných a velmi zatížených dopravních uzlech. Optimální je tyto modely aplikovat již ve fázi projekce. Tento přístup, který znamená mírné zvýšení nákladů v přípravné fázi, ale podstatné snížení nákladů spojených s komplikacemi ve fázi realizace nebo provozu stavby - se postupně stává standardem. Rozvoj těchto metod by měl být chápán, jako významný příspěvek k vytváření technicky správných a zároveň funkčních řešení, jako je využití maximálních kapacit staveb, zajištění plynulosti provozu, a bezpečnosti uživatelů staveb.
English abstract
Microscopic models of human movement are primarily applied to assess crisis and normal situations, such as the movement of passengers in significant and heavily loaded traffic hubs. It is best to apply these models in the design phase. This approach, which means a slight increase in costs in the preparatory phase, but a substantial reduction of the costs connected with complications in the construction or operation phase of the building - is becoming a standard. The development of these methods should be understood as a significant contribution to the creation of technically correct and functional solutions, such as the use of maximum construction capacities, ensuring the flow of traffic and the safety of building users.
Keywords
Pěší doprava, nádraží, rekonstrukce, model, bezpečnost, optimalizace.
Key words in English
Pedestrian traffic, railway station, recontruction, model, safety, optimalisation
Authors
OKŘINOVÁ, P.; UHLÍK, O.
Released
17. 9. 2019
Publisher
České učení technické v Praze
Location
Praha
ISBN
978-80-01-06622-5
Book
Sborník příspěvků Želva 2019 (Studenstká vědeckákonference Železniční výzkumné aktivity)
Edition
Ondřej Bret
Edition number
1.
Pages from
78
Pages to
85
Pages count
7
BibTex
@inproceedings{BUT161357, author="Petra {Okřinová} and Ondřej {Uhlík}", title="Analýza pěší dopravy nádražního uzlu", booktitle="Sborník příspěvků Želva 2019 (Studenstká vědeckákonference Železniční výzkumné aktivity)", year="2019", series="Ondřej Bret", number="1.", pages="78--85", publisher="České učení technické v Praze", address="Praha", isbn="978-80-01-06622-5" }