Detail publikace

Analýza pěší dopravy nádražního uzlu

OKŘINOVÁ, P. UHLÍK, O.

Originální název

Analýza pěší dopravy nádražního uzlu

Anglický název

Pedestrian traffic analysis of the railway station

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Mikroskopické modely pohybu osob jsou primárně aplikovány pro posouzení krizových i běžných situací, jako např. pohyb cestujících ve významných a velmi zatížených dopravních uzlech. Optimální je tyto modely aplikovat již ve fázi projekce. Tento přístup, který znamená mírné zvýšení nákladů v přípravné fázi, ale podstatné snížení nákladů spojených s komplikacemi ve fázi realizace nebo provozu stavby - se postupně stává standardem. Rozvoj těchto metod by měl být chápán, jako významný příspěvek k vytváření technicky správných a zároveň funkčních řešení, jako je využití maximálních kapacit staveb, zajištění plynulosti provozu, a bezpečnosti uživatelů staveb.

Anglický abstrakt

Microscopic models of human movement are primarily applied to assess crisis and normal situations, such as the movement of passengers in significant and heavily loaded traffic hubs. It is best to apply these models in the design phase. This approach, which means a slight increase in costs in the preparatory phase, but a substantial reduction of the costs connected with complications in the construction or operation phase of the building - is becoming a standard. The development of these methods should be understood as a significant contribution to the creation of technically correct and functional solutions, such as the use of maximum construction capacities, ensuring the flow of traffic and the safety of building users.

Klíčová slova

Pěší doprava, nádraží, rekonstrukce, model, bezpečnost, optimalizace.

Klíčová slova v angličtině

Pedestrian traffic, railway station, recontruction, model, safety, optimalisation

Autoři

OKŘINOVÁ, P.; UHLÍK, O.

Vydáno

17. 9. 2019

Nakladatel

České učení technické v Praze

Místo

Praha

ISBN

978-80-01-06622-5

Kniha

Sborník příspěvků Želva 2019 (Studenstká vědeckákonference Železniční výzkumné aktivity)

Edice

Ondřej Bret

Číslo edice

1.

Strany od

78

Strany do

85

Strany počet

7

BibTex

@inproceedings{BUT161357,
  author="Petra {Okřinová} and Ondřej {Uhlík}",
  title="Analýza pěší dopravy  nádražního uzlu",
  booktitle="Sborník příspěvků Želva 2019 (Studenstká vědeckákonference Železniční výzkumné aktivity)",
  year="2019",
  series="Ondřej Bret",
  number="1.",
  pages="78--85",
  publisher="České učení technické v Praze",
  address="Praha",
  isbn="978-80-01-06622-5"
}