Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
Jurová, M.
Original Title
Služby zákazníkům v obchodních společnostech
English Title
Customer Services in Trading Companies
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Aby byla logistická strategie maximálně efektivní v uspokojování požadavků konečných spotřebitelů, musí mezi členy logistických řetězců probíhat neustálá spolupráce, která přináší všem zúčastněným výhody, především ekonomické. Zákazník je stále náročnější ve svých požadavcích na výkonnostní charakteristiky výrobků a úroveň poskytovaných služeb. Klíčem k úspěchu je nalézt způsob, jak hodnotu vnímanou zákazníkem zvýšit pomocí logistické strategie, která je zaměřena i na jiné přístupy než je řízení výroby a distribuce.
English abstract
For maximum efficiency of logistic strategies, which are oriented to final customer, must always run permanent cooperation between participants of logistic chains which can bring many advantages for both sides, especially economical advantage. The customer is more and more demanding in his claims of performance efficiency and offer of service degree. The key to a success is to find the special way which is focused also on other approaches than is process control and distribution.
Key words in English
global logistic strategy, strategy of customer services, increases in value provided to customer
Authors
RIV year
2004
Released
8. 4. 2004
Publisher
TU v Liberci, Hospodářská fakulta, katedra podnikové ekonomiky
Location
Liberec
ISBN
80-7083-813-2
Book
Logistika v teorii a praxi
Pages from
65
Pages to
69
Pages count
5
BibTex
@inproceedings{BUT17807, author="Marie {Jurová}", title="Služby zákazníkům v obchodních společnostech", booktitle="Logistika v teorii a praxi", year="2004", pages="5", publisher="TU v Liberci, Hospodářská fakulta, katedra podnikové ekonomiky", address="Liberec", isbn="80-7083-813-2" }