Publication detail
Jak na efektivní výuku skrze její kvalitu?
LINDR
Original Title
Jak na efektivní výuku skrze její kvalitu?
English Title
How to produce effective teaching through its quality?
Type
article in a collection out of WoS and Scopus
Language
Czech
Original Abstract
Společenskovědní předměty na technické univerzitě mají za cíl poskytnout všestrannost. Jsou zaměřeny především na rozvoj tzv. soft-skills. Jako příklad lze uvést předměty Prezentační dovednosti a Sociální komunikace, jejichž cílem je zlepšit komunikativní kompetence potřebné pro budoucí praxi absolventů. Bohaté zkušenosti s jejich výukou za období více než 15 let umožňuje systematicky sledovat údaje o tom, jaký přínos tyto předměty pro studenty mají. Přehledné výstupy, grafy, tabulky a regrese trendu prozrazují, že studenti jsou s výuku společenskovědních předmětů spokojení. Analýza údajů je vhodnou autoevaluací a sebereflexí činnosti učitelů. Celkově lze konstatovat, že výuka studenty obohacuje a přispívá k jejich osobnímu rozvoji.
English abstract
Social science subjects at a technical university have to main aim to provide versatility. They are mainly focused on the development of so-called soft-skills. As an example, we can mention the subjects Presentation skills and Social communication, the aim of which is to improve the communicative competence needed for the future practice of graduates. Extensive experience in teaching them over a period of more than 15 years allows for systematic monitoring of data on the benefits these subjects have for students. Clear outputs, graphs, tables and trend regressions reveal that students are satisfied with the teaching of social science subjects. Data analysis is a suitable self-evaluation and self-reflection of teachers' activities. Overall, it can be concluded that teaching enriches students and contributes to their personal development.
Keywords
společenskovědní předměty, celkový dojem, soft skills, hodnocení kvality výuky, statistické zpracování
Key words in English
social science courses, overall impression, soft skills, teaching quality evaluation, statistical processing
Authors
LINDR
Released
26. 6. 2024
Publisher
Magnanimitas
Location
Hradec Králové
ISBN
978-80-87952-40-5
Book
QUAERE 2024
Edition number
1
Pages from
345
Pages to
350
Pages count
6
URL
BibTex
@inproceedings{BUT194017,
author="Jaroslav {Lindr}",
title="Jak na efektivní výuku skrze její kvalitu?",
booktitle="QUAERE 2024",
year="2024",
number="1",
pages="345--350",
publisher="Magnanimitas",
address="Hradec Králové",
isbn="978-80-87952-40-5",
url="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2024.pdf"
}