Detail publikace

Jak na efektivní výuku skrze její kvalitu?

LINDR

Originální název

Jak na efektivní výuku skrze její kvalitu?

Anglický název

How to produce effective teaching through its quality?

Typ

článek ve sborníku mimo WoS a Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Společenskovědní předměty na technické univerzitě mají za cíl poskytnout všestrannost. Jsou zaměřeny především na rozvoj tzv. soft-skills. Jako příklad lze uvést předměty Prezentační dovednosti a Sociální komunikace, jejichž cílem je zlepšit komunikativní kompetence potřebné pro budoucí praxi absolventů. Bohaté zkušenosti s jejich výukou za období více než 15 let umožňuje systematicky sledovat údaje o tom, jaký přínos tyto předměty pro studenty mají. Přehledné výstupy, grafy, tabulky a regrese trendu prozrazují, že studenti jsou s výuku společenskovědních předmětů spokojení. Analýza údajů je vhodnou autoevaluací a sebereflexí činnosti učitelů. Celkově lze konstatovat, že výuka studenty obohacuje a přispívá k jejich osobnímu rozvoji.

Anglický abstrakt

Social science subjects at a technical university have to main aim to provide versatility. They are mainly focused on the development of so-called soft-skills. As an example, we can mention the subjects Presentation skills and Social communication, the aim of which is to improve the communicative competence needed for the future practice of graduates. Extensive experience in teaching them over a period of more than 15 years allows for systematic monitoring of data on the benefits these subjects have for students. Clear outputs, graphs, tables and trend regressions reveal that students are satisfied with the teaching of social science subjects. Data analysis is a suitable self-evaluation and self-reflection of teachers' activities. Overall, it can be concluded that teaching enriches students and contributes to their personal development.

Klíčová slova

společenskovědní předměty, celkový dojem, soft skills, hodnocení kvality výuky, statistické zpracování

Klíčová slova v angličtině

social science courses, overall impression, soft skills, teaching quality evaluation, statistical processing

Autoři

LINDR

Vydáno

26. 6. 2024

Nakladatel

Magnanimitas

Místo

Hradec Králové

ISBN

978-80-87952-40-5

Kniha

QUAERE 2024

Číslo edice

1

Strany od

345

Strany do

350

Strany počet

6

URL

BibTex

@inproceedings{BUT194017,
  author="Jaroslav {Lindr}",
  title="Jak na efektivní výuku skrze její kvalitu?",
  booktitle="QUAERE 2024",
  year="2024",
  number="1",
  pages="345--350",
  publisher="Magnanimitas",
  address="Hradec Králové",
  isbn="978-80-87952-40-5",
  url="http://www.vedeckekonference.cz/library/proceedings/quaere_2024.pdf"
}