Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
FIALA, A. HAVLÍČKOVÁ, P. PATLOKA, V.
Original Title
Six Sigma-přínosy a předpoklady
English Title
SIX SIGMA - BENEFITS AND PRECONDITIONS.
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Six Sigma je podnikatelskou iniciativou, která byla poprvé použita ve firmě Motorola v roce 1990. strategie Six Sigma zahrnuje použití statistických nástrojů jako součásti strukturované metodologie pro získání znalostí nezbytných k dosažení lepších, rychlejších a méně nákladných výrobků a služeb, než nabízí konkurence.
English abstract
Six Sigma is a business initiative first espoused by Motorola in the early 1990s. The Six Sigma strategy involves the use of statistical tools within a structured methodology for gaining the knowledge needed to achieve better, faster and less expensive products and services than the competition.
Key words in English
quality, management, system, capability, yield
Authors
FIALA, A.; HAVLÍČKOVÁ, P.; PATLOKA, V.
Released
21. 11. 2002
Publisher
DT Ostrava
Location
Ostrava
ISBN
80-02-01494-4
Book
Sborník z konference Jakost 2002
Pages from
104
Pages to
111
Pages count
7
BibTex
@inproceedings{BUT20985, author="Alois {Fiala} and Pavla {Havlíčková} and Vilém {Patloka}", title="Six Sigma-přínosy a předpoklady", booktitle="Sborník z konference Jakost 2002", year="2002", pages="104--111", publisher="DT Ostrava", address="Ostrava", isbn="80-02-01494-4" }