Publication detail

Six Sigma-přínosy a předpoklady

FIALA, A. HAVLÍČKOVÁ, P. PATLOKA, V.

Original Title

Six Sigma-přínosy a předpoklady

English Title

SIX SIGMA - BENEFITS AND PRECONDITIONS.

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Six Sigma je podnikatelskou iniciativou, která byla poprvé použita ve firmě Motorola v roce 1990. strategie Six Sigma zahrnuje použití statistických nástrojů jako součásti strukturované metodologie pro získání znalostí nezbytných k dosažení lepších, rychlejších a méně nákladných výrobků a služeb, než nabízí konkurence.

English abstract

Six Sigma is a business initiative first espoused by Motorola in the early 1990s. The Six Sigma strategy involves the use of statistical tools within a structured methodology for gaining the knowledge needed to achieve better, faster and less expensive products and services than the competition.

Key words in English

quality, management, system, capability, yield

Authors

FIALA, A.; HAVLÍČKOVÁ, P.; PATLOKA, V.

Released

21. 11. 2002

Publisher

DT Ostrava

Location

Ostrava

ISBN

80-02-01494-4

Book

Sborník z konference Jakost 2002

Pages from

104

Pages to

111

Pages count

7

BibTex

@inproceedings{BUT20985,
  author="Alois {Fiala} and Pavla {Havlíčková} and Vilém {Patloka}",
  title="Six Sigma-přínosy a předpoklady",
  booktitle="Sborník z konference Jakost 2002",
  year="2002",
  pages="104--111",
  publisher="DT Ostrava",
  address="Ostrava",
  isbn="80-02-01494-4"
}