Publication detail

PROBLÉMY EFEKTIVNÍHO FUNGOVÁNÍ HODNOCENÍ VÝKONNOSTI A BENCHMARKINGU VE VÝROBNÍCH PODNICÍCH.

SOLAŘ, J.

Original Title

PROBLÉMY EFEKTIVNÍHO FUNGOVÁNÍ HODNOCENÍ VÝKONNOSTI A BENCHMARKINGU VE VÝROBNÍCH PODNICÍCH.

English Title

THE PROBLEMS OF EFFICIENT FUNCTIONING APPRAISING THE EFFICIENCY AND BENCHMARKING IN THE PRODUCTION COMPANIES THE PROBLEMS OF EFFICIENT FUNCTIONING APPRAISING THE EFFICIENCY AND BENCHMARKING IN THE PRODUCTION COMPANIES THE PROBLEMS OF EFFICIENT FUNCTIONING APPRAISING THE EFFICIENCY AND BENCHMARKING IN THE PRODUCTION COMPANIES THE PROBLEMS OF EFFICIENT FUNCTIONING APPRAISING THE EFFICIENCY AND BENCHMARKING IN THE PRODUCTION COMPANIES THE PROBLEMS OF EFFICIENT FUNCTIONING APPRAISING THE EFFICIENCY AND BENCHMARKING IN THE PRODUCTION COMPANIES

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

V první části příspěvku zdůrazňuje autor vzájemnou funkční provázanost měření výkonnosti a benchmarkingu a jejich rozhodující význam pro konkurenceschopnost firmy v podmínkách globální konkurence.V druhé části se soustřeďuje na návrh přístupů, které zabezpečují překonání organizačních bariér fungování systémů měření výkonnosti a benchmarkingu. Třetí část je zaměřena na strukturu marketingových informačních systémů, jejich úlohu a začlenění do podnikového informačního systému. Autor zde také shrnuje vlastní zkušenosti s využíváním marketingového informačního systému a možnosti jeho využití jako nástroje interní kontroly.

English abstract

In the forepart of an article the author emphasizes a mutual functional cohesion measuring of the efficiency and benchmarking and their decisive meaning for the competitive advantage of firms in conditions of global competition. In the second part of an article is the author focused on proposal access which secure an overcome of organizational barriers of system functioning measuring of the efficiency and benchmarking. The third part is sighted on the marketing information systems structure, their tasks and incorporation into business information system. The author recapitulated here his own experience with exploitations of marketing information systems too and chances of its exploitation as an internal checks tool.

Key words in English

benchmarking, performance measuring, marketing information systems

Authors

SOLAŘ, J.

RIV year

2006

Released

26. 5. 2006

Publisher

VUT Brno, Fakulta podnikatelská

Location

Brno

ISBN

80-7204-454-0

Book

MANAGEMENT, EOMICS AND BUSINESS DEVELOPMENT IN THE NEW EUROPEAN CONDITIONS

Edition

CERM,s.r.o. Brno

Edition number

1.

Pages from

80

Pages to

86

Pages count

116

BibTex

@inproceedings{BUT24806,
  author="Jan {Solař}",
  title="PROBLÉMY EFEKTIVNÍHO FUNGOVÁNÍ HODNOCENÍ VÝKONNOSTI A BENCHMARKINGU VE VÝROBNÍCH PODNICÍCH.",
  booktitle="MANAGEMENT, EOMICS AND BUSINESS DEVELOPMENT IN THE NEW EUROPEAN CONDITIONS",
  year="2006",
  series="CERM,s.r.o. Brno",
  number="1.",
  pages="80--86",
  publisher="VUT Brno, Fakulta podnikatelská",
  address="Brno",
  isbn="80-7204-454-0"
}