Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
SOLAŘ, J.
Original Title
PROBLÉMY EFEKTIVNÍHO FUNGOVÁNÍ HODNOCENÍ VÝKONNOSTI A BENCHMARKINGU VE VÝROBNÍCH PODNICÍCH.
English Title
THE PROBLEMS OF EFFICIENT FUNCTIONING APPRAISING THE EFFICIENCY AND BENCHMARKING IN THE PRODUCTION COMPANIES THE PROBLEMS OF EFFICIENT FUNCTIONING APPRAISING THE EFFICIENCY AND BENCHMARKING IN THE PRODUCTION COMPANIES THE PROBLEMS OF EFFICIENT FUNCTIONING APPRAISING THE EFFICIENCY AND BENCHMARKING IN THE PRODUCTION COMPANIES THE PROBLEMS OF EFFICIENT FUNCTIONING APPRAISING THE EFFICIENCY AND BENCHMARKING IN THE PRODUCTION COMPANIES THE PROBLEMS OF EFFICIENT FUNCTIONING APPRAISING THE EFFICIENCY AND BENCHMARKING IN THE PRODUCTION COMPANIES
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
V první části příspěvku zdůrazňuje autor vzájemnou funkční provázanost měření výkonnosti a benchmarkingu a jejich rozhodující význam pro konkurenceschopnost firmy v podmínkách globální konkurence.V druhé části se soustřeďuje na návrh přístupů, které zabezpečují překonání organizačních bariér fungování systémů měření výkonnosti a benchmarkingu. Třetí část je zaměřena na strukturu marketingových informačních systémů, jejich úlohu a začlenění do podnikového informačního systému. Autor zde také shrnuje vlastní zkušenosti s využíváním marketingového informačního systému a možnosti jeho využití jako nástroje interní kontroly.
English abstract
In the forepart of an article the author emphasizes a mutual functional cohesion measuring of the efficiency and benchmarking and their decisive meaning for the competitive advantage of firms in conditions of global competition. In the second part of an article is the author focused on proposal access which secure an overcome of organizational barriers of system functioning measuring of the efficiency and benchmarking. The third part is sighted on the marketing information systems structure, their tasks and incorporation into business information system. The author recapitulated here his own experience with exploitations of marketing information systems too and chances of its exploitation as an internal checks tool.
Key words in English
benchmarking, performance measuring, marketing information systems
Authors
RIV year
2006
Released
26. 5. 2006
Publisher
VUT Brno, Fakulta podnikatelská
Location
Brno
ISBN
80-7204-454-0
Book
MANAGEMENT, EOMICS AND BUSINESS DEVELOPMENT IN THE NEW EUROPEAN CONDITIONS
Edition
CERM,s.r.o. Brno
Edition number
1.
Pages from
80
Pages to
86
Pages count
116
BibTex
@inproceedings{BUT24806, author="Jan {Solař}", title="PROBLÉMY EFEKTIVNÍHO FUNGOVÁNÍ HODNOCENÍ VÝKONNOSTI A BENCHMARKINGU VE VÝROBNÍCH PODNICÍCH.", booktitle="MANAGEMENT, EOMICS AND BUSINESS DEVELOPMENT IN THE NEW EUROPEAN CONDITIONS", year="2006", series="CERM,s.r.o. Brno", number="1.", pages="80--86", publisher="VUT Brno, Fakulta podnikatelská", address="Brno", isbn="80-7204-454-0" }