Publication detail

Utváření konkurenceschopnosti drobného maloobchodu

BERANOVÁ, M.

Original Title

Utváření konkurenceschopnosti drobného maloobchodu

English Title

Formation of a Small-Scale Retail Competitiveness

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Tématem článku je problematika konkurenceschopnosti drobného maloobchodu, zejména pak maloobchodu "vesnického typu", který je reprezentován především prodejnami smíšeného zboží, jejichž pozice na trhu se výrazně zhoršila v průběhu druhé poloviny 90. let minulého století, kdy na český trh vstoupily nadnárodní obchodní řetězce. Tento jejich nepříznivý vývoj přetrvává i v současnosti. V článku je prezentován teoretický model konkurenceschopnosti drobného maloobchodu, který se stane základem pro vývoj znalostního modelu utváření konkurenceschopnosti drobného maloobchodu.

English abstract

The body of the paper is problem of the small scale competitiveness, especially of competitiveness of "village type" retail; it is of outlets of general goods. The situation of these outlets has gone detrimental in the second half of the nineties when trans-national retail chains had arrived to the Czech market. This state lasts up today. In the paper, the theoretical model of small-scale retail competitiveness is submitted and substantiated here as well. This model will become a basis of the knowledge-based model of small-scale retail competitiveness formation that is in progress.

Keywords

Drobný maloobchod; efektivnost; konkurenceschopnost; model; optimalizace; spokojenost zákazníků

Key words in English

Effectiveness; Competitiveness; Customers Satisfaction; Model; Optimization; Small-scale Retail

Authors

BERANOVÁ, M.

RIV year

2007

Released

25. 5. 2007

Publisher

VUT v Brně, Fakulta podnikateslská

Location

Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská

ISBN

978-80-7204-532-7

Book

Management, Economics and Business Development in the New European Conditions

Edition number

1

Pages count

6

BibTex

@inproceedings{BUT25996,
  author="Michaela {Beranová}",
  title="Utváření konkurenceschopnosti drobného maloobchodu",
  booktitle="Management, Economics and Business Development in the New European Conditions",
  year="2007",
  number="1",
  pages="6",
  publisher="VUT v Brně, Fakulta podnikateslská",
  address="Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská",
  isbn="978-80-7204-532-7"
}