Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
BERANOVÁ, M.
Originální název
Utváření konkurenceschopnosti drobného maloobchodu
Anglický název
Formation of a Small-Scale Retail Competitiveness
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Tématem článku je problematika konkurenceschopnosti drobného maloobchodu, zejména pak maloobchodu "vesnického typu", který je reprezentován především prodejnami smíšeného zboží, jejichž pozice na trhu se výrazně zhoršila v průběhu druhé poloviny 90. let minulého století, kdy na český trh vstoupily nadnárodní obchodní řetězce. Tento jejich nepříznivý vývoj přetrvává i v současnosti. V článku je prezentován teoretický model konkurenceschopnosti drobného maloobchodu, který se stane základem pro vývoj znalostního modelu utváření konkurenceschopnosti drobného maloobchodu.
Anglický abstrakt
The body of the paper is problem of the small scale competitiveness, especially of competitiveness of "village type" retail; it is of outlets of general goods. The situation of these outlets has gone detrimental in the second half of the nineties when trans-national retail chains had arrived to the Czech market. This state lasts up today. In the paper, the theoretical model of small-scale retail competitiveness is submitted and substantiated here as well. This model will become a basis of the knowledge-based model of small-scale retail competitiveness formation that is in progress.
Klíčová slova
Drobný maloobchod; efektivnost; konkurenceschopnost; model; optimalizace; spokojenost zákazníků
Klíčová slova v angličtině
Effectiveness; Competitiveness; Customers Satisfaction; Model; Optimization; Small-scale Retail
Autoři
Rok RIV
2007
Vydáno
25. 5. 2007
Nakladatel
VUT v Brně, Fakulta podnikateslská
Místo
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská
ISBN
978-80-7204-532-7
Kniha
Management, Economics and Business Development in the New European Conditions
Číslo edice
1
Strany počet
6
BibTex
@inproceedings{BUT25996, author="Michaela {Beranová}", title="Utváření konkurenceschopnosti drobného maloobchodu", booktitle="Management, Economics and Business Development in the New European Conditions", year="2007", number="1", pages="6", publisher="VUT v Brně, Fakulta podnikateslská", address="Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská", isbn="978-80-7204-532-7" }