Detail publikace

Utváření konkurenceschopnosti drobného maloobchodu

BERANOVÁ, M.

Originální název

Utváření konkurenceschopnosti drobného maloobchodu

Anglický název

Formation of a Small-Scale Retail Competitiveness

Typ

článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Tématem článku je problematika konkurenceschopnosti drobného maloobchodu, zejména pak maloobchodu "vesnického typu", který je reprezentován především prodejnami smíšeného zboží, jejichž pozice na trhu se výrazně zhoršila v průběhu druhé poloviny 90. let minulého století, kdy na český trh vstoupily nadnárodní obchodní řetězce. Tento jejich nepříznivý vývoj přetrvává i v současnosti. V článku je prezentován teoretický model konkurenceschopnosti drobného maloobchodu, který se stane základem pro vývoj znalostního modelu utváření konkurenceschopnosti drobného maloobchodu.

Anglický abstrakt

The body of the paper is problem of the small scale competitiveness, especially of competitiveness of "village type" retail; it is of outlets of general goods. The situation of these outlets has gone detrimental in the second half of the nineties when trans-national retail chains had arrived to the Czech market. This state lasts up today. In the paper, the theoretical model of small-scale retail competitiveness is submitted and substantiated here as well. This model will become a basis of the knowledge-based model of small-scale retail competitiveness formation that is in progress.

Klíčová slova

Drobný maloobchod; efektivnost; konkurenceschopnost; model; optimalizace; spokojenost zákazníků

Klíčová slova v angličtině

Effectiveness; Competitiveness; Customers Satisfaction; Model; Optimization; Small-scale Retail

Autoři

BERANOVÁ, M.

Rok RIV

2007

Vydáno

25. 5. 2007

Nakladatel

VUT v Brně, Fakulta podnikateslská

Místo

Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská

ISBN

978-80-7204-532-7

Kniha

Management, Economics and Business Development in the New European Conditions

Číslo edice

1

Strany počet

6

BibTex

@inproceedings{BUT25996,
  author="Michaela {Beranová}",
  title="Utváření konkurenceschopnosti drobného maloobchodu",
  booktitle="Management, Economics and Business Development in the New European Conditions",
  year="2007",
  number="1",
  pages="6",
  publisher="VUT v Brně, Fakulta podnikateslská",
  address="Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská",
  isbn="978-80-7204-532-7"
}