Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
LINDR, J.
Original Title
Kurikulum ve světle pedagogické přípravy učitelů - vize nebo realita?
English Title
The curriculum in view of teacher training - imagine or reality?
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Kurikulum, jeho principy a realizace je faktor, který je velmi důležitý v současném školním systému v České republice. Navíc jeho zavedeno moderního vyučování na středních školách vyžaduje připravené a vzdělané učitele. Proto moderní učitelská příprava na technických univerzitách představuje velmi důležitou cestu, jak připravit moderní učitele připravené na moderní výuku a vzdělané na poli teoretických, sociálních a psychologických věd s pedagogickými a didaktickými dovednostmi.
English abstract
The curriculum, its principles and realization is a factor which is very important in present schoul systém in the Czech Republic. Moreover its application to modern learning at secondary schools needs prepared and educated teachers. Therefore modern teacher training courses at Technical Universities are very important way to making modern teachers who are educated in teoretical, social and psychological areas also in pedagogic and didactic skills and readiness for teaching.
Keywords
Kurikulum, vzdělávání, moderní pedagogika, klíčové kompetence, učitelská příprava, druhy kurikula
Key words in English
Curriculum, education, modern pedagogics, main readiness, teacher training, types of curriculum.
Authors
Released
25. 5. 2007
Publisher
FEKT VUT Brno
Location
Brno
Pages from
128
Pages to
131
Pages count
4
BibTex
@inproceedings{BUT28698, author="Jaroslav {Lindr}", title="Kurikulum ve světle pedagogické přípravy učitelů - vize nebo realita?", booktitle="Perspektivy humanitního vzdělávání na technických školách", year="2007", number="1", pages="128--131", publisher="FEKT VUT Brno", address="Brno" }