Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
BARTES, F.
Original Title
Investigative competitive firms strategy
English Title
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Článek se zabývá problematikou stále vzrůstajícího počtu případů úspěšného užívání starých bojových filosofií v podnikatelské praxi. Autor ale odmítá tzv. "přímý střet" firem, kdy se o vítězství na trhu otevřeně bojuje. Jeho přístup je založen na filosofii " vítězství bez boje", tedy dosažení cíle bez přímého střetu s konkurenční firmou. V závěru dochází k názoru, že bojové filosofie jsou stále více a častěji začleňovány do klasického pojetí strategického řízení firmy a stávají se tak jejich běžnou součástí.
English abstract
The article deals with problems of an ever increasing number of cases of successful application of old combat strategies in business practice. Nevertheless, the author refuses the so called "direct conflict" of firms, when it is really fought for victory on the market. His approach is based on the philosophy of "victory without fight", in other words - of achieving the aim without direct conflict with the rival firm. In this connection he defines the so called "investigative competition" which he understands as a competitive firm strategy based on searching for new opportunities, demands and than subsequent successful meeting the demands. In the end he comes to the conclusion that combat philosophies are more and more, and more often incorporated into classical approach of strategic firm control and become its integral part.
Keywords
Konkurenční strategie, vítězství bez boje, investigativní konkurence.
Key words in English
Competitive strategy, victory without fight, investigative competition.
Authors
RIV year
2008
Released
31. 1. 2008
ISBN
978-5-7526-0347-1
Book
Actual problems of Ekonomy, Business and Management: Theory and Practice.
Pages from
1
Pages to
7
Pages count
BibTex
@inproceedings{BUT30317, author="František {Bartes}", title="Investigative competitive firms strategy", booktitle="Actual problems of Ekonomy, Business and Management: Theory and Practice.", year="2008", pages="1--7", isbn="978-5-7526-0347-1" }