Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
BARTES, F.
Originální název
Investigative competitive firms strategy
Anglický název
Typ
článek ve sborníku ve WoS nebo Scopus
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Článek se zabývá problematikou stále vzrůstajícího počtu případů úspěšného užívání starých bojových filosofií v podnikatelské praxi. Autor ale odmítá tzv. "přímý střet" firem, kdy se o vítězství na trhu otevřeně bojuje. Jeho přístup je založen na filosofii " vítězství bez boje", tedy dosažení cíle bez přímého střetu s konkurenční firmou. V závěru dochází k názoru, že bojové filosofie jsou stále více a častěji začleňovány do klasického pojetí strategického řízení firmy a stávají se tak jejich běžnou součástí.
Anglický abstrakt
The article deals with problems of an ever increasing number of cases of successful application of old combat strategies in business practice. Nevertheless, the author refuses the so called "direct conflict" of firms, when it is really fought for victory on the market. His approach is based on the philosophy of "victory without fight", in other words - of achieving the aim without direct conflict with the rival firm. In this connection he defines the so called "investigative competition" which he understands as a competitive firm strategy based on searching for new opportunities, demands and than subsequent successful meeting the demands. In the end he comes to the conclusion that combat philosophies are more and more, and more often incorporated into classical approach of strategic firm control and become its integral part.
Klíčová slova
Konkurenční strategie, vítězství bez boje, investigativní konkurence.
Klíčová slova v angličtině
Competitive strategy, victory without fight, investigative competition.
Autoři
Rok RIV
2008
Vydáno
31. 1. 2008
ISBN
978-5-7526-0347-1
Kniha
Actual problems of Ekonomy, Business and Management: Theory and Practice.
Strany od
1
Strany do
7
Strany počet
BibTex
@inproceedings{BUT30317, author="František {Bartes}", title="Investigative competitive firms strategy", booktitle="Actual problems of Ekonomy, Business and Management: Theory and Practice.", year="2008", pages="1--7", isbn="978-5-7526-0347-1" }