Publication detail
Příklad hromadné obsluhy v praxi
KAPOUN, V.
Original Title
Příklad hromadné obsluhy v praxi
English Title
Example of traffic theory in practice
Type
journal article - other
Language
Czech
Original Abstract
Teorie hromadné obsluhy (též teorie front) vznikla jako matematická disciplina začátkem 20. století. Podnětem byl rozvoj telefonních ústředen, pro jejichž návrh byla určena. V článku jsou popsány hlavní parametry obsluhového systému a uvedeny dva příklady ze studentského života, a to zkoušky a stravování v menze na Purkyňově ulici.
English abstract
Bulk service theory (also queuing theory) came into being as a mathematical discipline at the beginning of the 20th century. The impulse was the development of telephone exchanges, for the design of which it had been intended. The paper describes the main parameters of service system and gives two examples taken from student life, namely examinations and serving meals in the dining hall in Purkynova Street.
Key words in English
service line, traffic, loss
Authors
KAPOUN, V.
RIV year
2002
Released
4. 1. 2002
ISBN
1213-1539
Periodical
Elektrorevue - Internetový časopis (http://www.elektrorevue.cz)
Year of study
2002
Number
19
State
Czech Republic
Pages from
132
Pages to
136
Pages count
5
BibTex
@article{BUT40719,
author="Vladimír {Kapoun}",
title="Příklad hromadné obsluhy v praxi",
journal="Elektrorevue - Internetový časopis (http://www.elektrorevue.cz)",
year="2002",
volume="2002",
number="19",
pages="5",
issn="1213-1539"
}