Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
NAVRÁTIL, J., ZICH, M.
Original Title
Studie příčin nadměrných dlouhodobých průhybů mostů velkých rozpětí
English Title
The study of reasons for excessive long-term deflections of long-span bridges
Type
journal article - other
Language
Czech
Original Abstract
Průhyby předpjatých mostů od dlouhodobých zatížení jsou často větší než hodnoty průhybů předpokládané projektem. Zejména u konstrukcí letmo betonovaných dochází po určitém čase k nadměrným průhybům. Proto bývají tyto konstrukce podrobně analyzovány a dlouhodobě sledovány. Srovnávací výpočty a sledování vývoje průhybů dálničního mostu přes řeku Vltavu byly prováděny s cílem odhalit a kvantifikovat možné příčiny nadměrných průhybů konstrukcí.
English abstract
The long-term deflections of prestressed bridges are often larger than the deflections expected in the design. Especially in case of cast-in-place segmental bridges constructed by cantilever method, the excessive deflections occur some time after completion. Detail structural analysis and the monitoring of these types of bridges became therefore a matter of interest. To reveal and quantify the possible reasons of excessive bridge deflections, the development of deflection of highway bridge across Vltava River is monitored and analysed.
Key words in English
long-term deflections, prestressed bridges, structural analysis, monitoring
Authors
RIV year
2003
Released
1. 1. 2003
ISBN
1213-3116
Periodical
Beton TKS
Year of study
3
Number
4
State
Czech Republic
Pages from
36
Pages to
41
Pages count
6
BibTex
@article{BUT41727, author="Jaroslav {Navrátil} and Miloš {Zich}", title="Studie příčin nadměrných dlouhodobých průhybů mostů velkých rozpětí", journal="Beton TKS", year="2003", volume="3", number="4", pages="6", issn="1213-3116" }