Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
ŠIMBEROVÁ, I.
Original Title
Marketing českých firem z pohledu internacionalizace a globalizace
English Title
Marketing of the Czech Companies from the point of Internationalization and Globalization
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Příspěvek se zaměřuje na postihnutí současného stavu globalizačního vývoje. Nandnárodní společnosti jsou považovány za hlavní faktor globalizace, ale z ekonomického pohledu je tento pohled daloeko komplikovanější. Do tohoto procesu zasahuje rostoucí internacionalizace Malých a středních firem.Narůstající konkurence na globálním trhu znamená výzvu pro české společnosti využívat efektivněji marketingové principy, které umožní uspokojovat potřeby a požadavky globálního zákazníka.
English abstract
The contribution focuses on the delimitation of the knowledge regarding the current level of the globalization development. Multi-national companies (MCNs´) are considered as the significant factor of globalization, but from the economical point of view is this problem rather complicated. Into the action interferes the growing internationalization of small and medium-sized companies (SMEs´). Growing competitiveness at global markets represents the challenge for the Czech companies in the form of the effective use of marketing, which reacts to these phenomen by the means of such offers, which would satisfy needs and requirements of the global customers.
Key words in English
Internationalization, Globalization, SME´s, Marketing
Authors
RIV year
2001
Released
1. 1. 2001
Publisher
The University of Pardubice, Faculty of Economics and Administration
Location
Pardubice
ISBN
80-7194-347-9
Book
1st International Post-Graduate Conference IMEA 2001
Edition
zborník
Pages from
330
Pages to
333
Pages count
4
BibTex
@{BUT106389 }