Publication detail

Marketing českých firem z pohledu internacionalizace a globalizace

ŠIMBEROVÁ, I.

Original Title

Marketing českých firem z pohledu internacionalizace a globalizace

English Title

Marketing of the Czech Companies from the point of Internationalization and Globalization

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Příspěvek se zaměřuje na postihnutí současného stavu globalizačního vývoje. Nandnárodní společnosti jsou považovány za hlavní faktor globalizace, ale z ekonomického pohledu je tento pohled daloeko komplikovanější. Do tohoto procesu zasahuje rostoucí internacionalizace Malých a středních firem.Narůstající konkurence na globálním trhu znamená výzvu pro české společnosti využívat efektivněji marketingové principy, které umožní uspokojovat potřeby a požadavky globálního zákazníka.

English abstract

The contribution focuses on the delimitation of the knowledge regarding the current level of the globalization development. Multi-national companies (MCNs´) are considered as the significant factor of globalization, but from the economical point of view is this problem rather complicated. Into the action interferes the growing internationalization of small and medium-sized companies (SMEs´). Growing competitiveness at global markets represents the challenge for the Czech companies in the form of the effective use of marketing, which reacts to these phenomen by the means of such offers, which would satisfy needs and requirements of the global customers.

Key words in English

Internationalization, Globalization, SME´s, Marketing

Authors

ŠIMBEROVÁ, I.

RIV year

2001

Released

1. 1. 2001

Publisher

The University of Pardubice, Faculty of Economics and Administration

Location

Pardubice

ISBN

80-7194-347-9

Book

1st International Post-Graduate Conference IMEA 2001

Edition

zborník

Pages from

330

Pages to

333

Pages count

4

BibTex

@{BUT106389
}