Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
SVĚTLÍK, J.
Original Title
Humor a reklama
English Title
Humor and Advertising
Type
journal article - other
Language
Czech
Original Abstract
Článek si klade za cíl objasnit na základě objektivních výsledků mezinárodních výzkumů, zkušeností odborníků a vlastního výzkumu autora některé aspekty využití humoru v reklamě, zejména příležitostí a omezení ve vztahu k efektivitě reklamního působení. V článku se autor podrobněji zabývá vztahem humoru a reklamních cílů, relevanci a silou humoru, náladou recipienta sdělení a jeho smyslem pro humor, vlivem produktové kategorie a použitého média a cestami transferu humorné reklamy. Článek je jedním z výstupů řešení grantového projektu GAČR "Kulturní aspekty české a evropské reklamy".
English abstract
Objective of the article is on the base unbiased results of international research, experiences of advertising professionals and own research of the author to clarify and explain some aspects of application of humor in advertising. In particular author concentrates on opportunities and limitations in relation to effectiveness of impact of advertising. Author deal with relation of humor and advertising goals, relevance and strength of the humor, mood and sense of humor of the recipient of advertising message, impact of product category a media used a way of transfer of humorous commercials in the article. Article is one of the outputs of the GAČR project "Cultural aspects of Czech and European Advertising".
Keywords
humor, reklama, reklmaní cíle, relevance, smysl pro humor, transfer reklamního sdělení, efektivita reklamního působení
Key words in English
humor, advertising, advertising goals, relevance, sense of humor, transfer of advertising message, advertising effectivenesss
Authors
RIV year
2009
Released
9. 3. 2009
Publisher
ČMS
Location
Praha
ISBN
1211-5622
Periodical
Marketing a komunikace
Year of study
XIX
Number
1/2009
State
Czech Republic
Pages from
24
Pages to
26
Pages count
3
BibTex
@article{BUT47072, author="Jaroslav {Světlík}", title="Humor a reklama", journal="Marketing a komunikace", year="2009", volume="XIX", number="1/2009", pages="24--26", issn="1211-5622" }