Publication detail

Model vývoje průsakové cesty na přehradě Mostiště

ŘÍHA, J. ČEJDA, M.

Original Title

Model vývoje průsakové cesty na přehradě Mostiště

English Title

Model of Piping Process and its Application to Mostiště Embankment Dam

Type

journal article - other

Language

Czech

Original Abstract

Článek popisuje výsledky modelové analýzy průběhu poruch hlinitého těsnění hráze vodního díla Mostiště. Modelové hodnocení vnitřní eroze bylo provedeno jednodimenzionálním hydrdynamickým a erozním modelem. Součástí řešení je kalibrace modelu a simulace průběhu progresivní eroze jádra v průběhu povodňové epizody na jaře roku 2006.

English abstract

This paper sets out the results of the analysis of the progress of tthe core incident at the Mostiště Dam. The analysis of the internal erosion was carried out using a one dimensional hydrodynamic and internal erosion model. The assessment included model calibration with the use of the Mostiště dam data and the simulation of the progressive internal erosion of the core during the flood in spring 2006.

Key words in English

This paper sets out the results of the analysis of the progress of tthe core incident at the Mostiště Dam. The analysis of the internal erosion was carried out using a one dimensional hydrodynamic and internal erosion model. The assessment included model calibration with the use of the Mostiště dam data and the simulation of the progressive internal erosion of the core during the flood in spring 2006.__

Authors

ŘÍHA, J.; ČEJDA, M.

RIV year

2009

Released

1. 12. 2009

Publisher

FSv ČVUT, FAST VUT v Brně, FAST VŠB TU-Ostrava, ČKAIT

Location

Praha

ISBN

1210-4027

Periodical

Stavební obzor

Year of study

18

Number

10/2009

State

Czech Republic

Pages from

305

Pages to

309

Pages count

5

BibTex

@article{BUT49492,
  author="Jaromír {Říha} and Marek {Čejda}",
  title="Model vývoje průsakové cesty na přehradě Mostiště",
  journal="Stavební obzor",
  year="2009",
  volume="18",
  number="10/2009",
  pages="305--309",
  issn="1210-4027"
}