Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
ŽIŽLAVSKÝ, O.
Original Title
Zapojení zákazníků do inovačního procesu jako prostředek vedoucí ke zvyšování výkonnosti podniku
English Title
Customer Participation in the Innovation Process as a Tool for Increasing the Overall Performance of a Company
Type
journal article - other
Language
Czech
Original Abstract
Tvrdou skutečností je, že značná část inovačních aktivit neuspěje a podniky, které neinovují, nepřežijí. Článek zkoumá, jak podniky využívají a rozvíjí partnerství k vytváření nových výrobků a služeb. Přinášení nových nápadů do inovačního procesu si žádá vyhlédnout za hranice podniku. Za nimi se nachází obrovský inovační potenciál, který jde napříč sítí zákazníků, dodavatelů a dalších partnerů. Předkládaný příspěvek obsahuje výsledky původního výzkumu podnikatelského prostředí jihomoravských firem. Výsledkem vyplývajícím z tohoto výzkumu je zjištění, že podniky jsou otevřeny externí spolupráci. V drtivé většině navíc respondenti přiznávají, že bez této spolupráce by nebylo možné jakékoliv inovace řešit.
English abstract
Most innovations fail and enterprises that dont innovate, they die. This paper is about the process of innovation, about how enterprises utilize and advance partnership to create new products and services. Bringing a wealth of new and different ideas into the innovation process includes looking outside the boundaries of an enterprise. The huge potential for innovation exists outside company across network of customers, suppliers and partners. The contribution includes results of own academic research into a South-Moravian business environment. As it is mentioned in this paper, most of respondents are open to external cooperation in innovation activities. Furthermore, they admit that without this collaboration they will not be able to produce any innovative products.
Keywords
inovace, otevřená inovace, inovační výkonnost
Key words in English
innovation, open innovation, innovation performance
Authors
RIV year
2011
Released
14. 6. 2011
Publisher
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Fakulta managementu a ekonomiky
Location
Zlín
ISBN
1804-171X
Periodical
Journal of Competitiveness
Year of study
3
Number
1
State
Czech Republic
Pages from
15
Pages to
24
Pages count
144
URL
http://www.cjournal.cz/index.php?hid=clanek&SET_LANG=cs&bid=archiv&cid=41&cp=2
Full text in the Digital Library
http://hdl.handle.net/11012/69250
BibTex
@article{BUT50768, author="Ondřej {Žižlavský}", title="Zapojení zákazníků do inovačního procesu jako prostředek vedoucí ke zvyšování výkonnosti podniku", journal="Journal of Competitiveness", year="2011", volume="3", number="1", pages="15--24", issn="1804-171X", url="http://www.cjournal.cz/index.php?hid=clanek&SET_LANG=cs&bid=archiv&cid=41&cp=2" }