Detail publikace

Zapojení zákazníků do inovačního procesu jako prostředek vedoucí ke zvyšování výkonnosti podniku

ŽIŽLAVSKÝ, O.

Originální název

Zapojení zákazníků do inovačního procesu jako prostředek vedoucí ke zvyšování výkonnosti podniku

Anglický název

Customer Participation in the Innovation Process as a Tool for Increasing the Overall Performance of a Company

Typ

článek v časopise - ostatní, Jost

Jazyk

čeština

Originální abstrakt

Tvrdou skutečností je, že značná část inovačních aktivit neuspěje a podniky, které neinovují, nepřežijí. Článek zkoumá, jak podniky využívají a rozvíjí partnerství k vytváření nových výrobků a služeb. Přinášení nových nápadů do inovačního procesu si žádá vyhlédnout za hranice podniku. Za nimi se nachází obrovský inovační potenciál, který jde napříč sítí zákazníků, dodavatelů a dalších partnerů. Předkládaný příspěvek obsahuje výsledky původního výzkumu podnikatelského prostředí jihomoravských firem. Výsledkem vyplývajícím z tohoto výzkumu je zjištění, že podniky jsou otevřeny externí spolupráci. V drtivé většině navíc respondenti přiznávají, že bez této spolupráce by nebylo možné jakékoliv inovace řešit.

Anglický abstrakt

Most innovations fail and enterprises that dont innovate, they die. This paper is about the process of innovation, about how enterprises utilize and advance partnership to create new products and services. Bringing a wealth of new and different ideas into the innovation process includes looking outside the boundaries of an enterprise. The huge potential for innovation exists outside company across network of customers, suppliers and partners. The contribution includes results of own academic research into a South-Moravian business environment. As it is mentioned in this paper, most of respondents are open to external cooperation in innovation activities. Furthermore, they admit that without this collaboration they will not be able to produce any innovative products.

Klíčová slova

inovace, otevřená inovace, inovační výkonnost

Klíčová slova v angličtině

innovation, open innovation, innovation performance

Autoři

ŽIŽLAVSKÝ, O.

Rok RIV

2011

Vydáno

14. 6. 2011

Nakladatel

Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Fakulta managementu a ekonomiky

Místo

Zlín

ISSN

1804-171X

Periodikum

Journal of Competitiveness

Ročník

3

Číslo

1

Stát

Česká republika

Strany od

15

Strany do

24

Strany počet

144

URL

Plný text v Digitální knihovně

BibTex

@article{BUT50768,
  author="Ondřej {Žižlavský}",
  title="Zapojení zákazníků do inovačního procesu jako prostředek vedoucí ke zvyšování výkonnosti podniku",
  journal="Journal of Competitiveness",
  year="2011",
  volume="3",
  number="1",
  pages="15--24",
  issn="1804-171X",
  url="http://www.cjournal.cz/index.php?hid=clanek&SET_LANG=cs&bid=archiv&cid=41&cp=2"
}