Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail publikace
ŽIŽLAVSKÝ, O.
Originální název
Zapojení zákazníků do inovačního procesu jako prostředek vedoucí ke zvyšování výkonnosti podniku
Anglický název
Customer Participation in the Innovation Process as a Tool for Increasing the Overall Performance of a Company
Typ
článek v časopise - ostatní, Jost
Jazyk
čeština
Originální abstrakt
Tvrdou skutečností je, že značná část inovačních aktivit neuspěje a podniky, které neinovují, nepřežijí. Článek zkoumá, jak podniky využívají a rozvíjí partnerství k vytváření nových výrobků a služeb. Přinášení nových nápadů do inovačního procesu si žádá vyhlédnout za hranice podniku. Za nimi se nachází obrovský inovační potenciál, který jde napříč sítí zákazníků, dodavatelů a dalších partnerů. Předkládaný příspěvek obsahuje výsledky původního výzkumu podnikatelského prostředí jihomoravských firem. Výsledkem vyplývajícím z tohoto výzkumu je zjištění, že podniky jsou otevřeny externí spolupráci. V drtivé většině navíc respondenti přiznávají, že bez této spolupráce by nebylo možné jakékoliv inovace řešit.
Anglický abstrakt
Most innovations fail and enterprises that dont innovate, they die. This paper is about the process of innovation, about how enterprises utilize and advance partnership to create new products and services. Bringing a wealth of new and different ideas into the innovation process includes looking outside the boundaries of an enterprise. The huge potential for innovation exists outside company across network of customers, suppliers and partners. The contribution includes results of own academic research into a South-Moravian business environment. As it is mentioned in this paper, most of respondents are open to external cooperation in innovation activities. Furthermore, they admit that without this collaboration they will not be able to produce any innovative products.
Klíčová slova
inovace, otevřená inovace, inovační výkonnost
Klíčová slova v angličtině
innovation, open innovation, innovation performance
Autoři
Rok RIV
2011
Vydáno
14. 6. 2011
Nakladatel
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně Fakulta managementu a ekonomiky
Místo
Zlín
ISSN
1804-171X
Periodikum
Journal of Competitiveness
Ročník
3
Číslo
1
Stát
Česká republika
Strany od
15
Strany do
24
Strany počet
144
URL
http://www.cjournal.cz/index.php?hid=clanek&SET_LANG=cs&bid=archiv&cid=41&cp=2
Plný text v Digitální knihovně
http://hdl.handle.net/11012/69250
BibTex
@article{BUT50768, author="Ondřej {Žižlavský}", title="Zapojení zákazníků do inovačního procesu jako prostředek vedoucí ke zvyšování výkonnosti podniku", journal="Journal of Competitiveness", year="2011", volume="3", number="1", pages="15--24", issn="1804-171X", url="http://www.cjournal.cz/index.php?hid=clanek&SET_LANG=cs&bid=archiv&cid=41&cp=2" }