Publication detail

STANOVENÍ VÝZNAMU A POSTAVENÍ SLUŽEB PŘI TRŽNÍ ORIENTACI PODNIKŮ

KAŇOVSKÁ, L.

Original Title

STANOVENÍ VÝZNAMU A POSTAVENÍ SLUŽEB PŘI TRŽNÍ ORIENTACI PODNIKŮ

English Title

The importance and position of services in the market orientation of companies

Type

report

Language

Czech

Original Abstract

Práce je zaměřena na stručné vymezení možných přínosů tržní orientace pro podnik. Jeden z možných přínosů je i orientace podniku na zákazníky, s čímž souvisí i poskytování doprovodných služeb. Další část práce je právě věnována významu, přínosům a implementaci služeb do podnikové strategie. V závěru práce je stručně nastíněn očekávaný vývoj doprovodných služeb a další možné cíle výzkumu.

English abstract

The work is focused on description of the importance of customer services and their relations with market orientation of Czech manufacturing companies. The paper is divided in three main chapters. The first one is focused on brief overview on market orientation. The second one explains the importance and benefits from providing customer services and also their implementation into company strategy. The last part of work deals with expected trends and another possible aims and ways of the research.

Keywords

doprovodné služby, tržní orientace

Key words in English

customer services, market orientation

Authors

KAŇOVSKÁ, L.

RIV year

2005

Released

30. 11. 2005

Publisher

Brno, FP

Location

Brno, Fakulta podnikatelská

Pages count

26

BibTex

@techreport{BUT57573,
  author="Lucie {Kaňovská}",
  title="STANOVENÍ VÝZNAMU A POSTAVENÍ SLUŽEB PŘI TRŽNÍ ORIENTACI PODNIKŮ",
  year="2005",
  publisher="Brno, FP",
  address="Brno, Fakulta podnikatelská",
  series="výzkumná zprává",
  edition="1.",
  pages="26"
}