Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
KAŇOVSKÁ, L.
Original Title
STANOVENÍ VÝZNAMU A POSTAVENÍ SLUŽEB PŘI TRŽNÍ ORIENTACI PODNIKŮ
English Title
The importance and position of services in the market orientation of companies
Type
report
Language
Czech
Original Abstract
Práce je zaměřena na stručné vymezení možných přínosů tržní orientace pro podnik. Jeden z možných přínosů je i orientace podniku na zákazníky, s čímž souvisí i poskytování doprovodných služeb. Další část práce je právě věnována významu, přínosům a implementaci služeb do podnikové strategie. V závěru práce je stručně nastíněn očekávaný vývoj doprovodných služeb a další možné cíle výzkumu.
English abstract
The work is focused on description of the importance of customer services and their relations with market orientation of Czech manufacturing companies. The paper is divided in three main chapters. The first one is focused on brief overview on market orientation. The second one explains the importance and benefits from providing customer services and also their implementation into company strategy. The last part of work deals with expected trends and another possible aims and ways of the research.
Keywords
doprovodné služby, tržní orientace
Key words in English
customer services, market orientation
Authors
RIV year
2005
Released
30. 11. 2005
Publisher
Brno, FP
Location
Brno, Fakulta podnikatelská
Pages count
26
BibTex
@techreport{BUT57573, author="Lucie {Kaňovská}", title="STANOVENÍ VÝZNAMU A POSTAVENÍ SLUŽEB PŘI TRŽNÍ ORIENTACI PODNIKŮ", year="2005", publisher="Brno, FP", address="Brno, Fakulta podnikatelská", series="výzkumná zprává", edition="1.", pages="26" }