Publication detail

Internetová reklama a její vnímání ruznými kulturami

NAVRÁTILOVÁ, L.

Original Title

Internetová reklama a její vnímání ruznými kulturami

English Title

Internet advertising and the perception of different cultures

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Cilem prispevku je vymezit moznosti internetove reklamy, která je dulezitym nastrojem konkurenceschopnosti. Prispevek na zaklade Hofstedeho kulturních dimenzí resi problematiku vlivu prijimani teto reklamy odlisnymi kulturami zejmena v soucasne dobe dostupnosti zbozi a propojování trhu. Prinosem je poznani novych trendu internetove reklamy a kulturních diverzit, které existují uvnitr jednotneho evropskeho trhu.

English abstract

Purpose of this paper is to define the possibilities of the web advertising that is an important tool for competitiveness. The paper upon Hofstede cultural dimensions addresses the issue of the impact of adopting this advertising by different cultures especially in the current era of availability of goods and networking markets. Benefit is the knowledge of new trends in online advertising and cultural diversity that exist within the single European market.

Keywords

internetová reklama, trendy internetové reklamy, kulturní dimenze dle Hofstedeho

Key words in English

Internet advertising, online advertising trends, cultural dimensions by Hofstede

Authors

NAVRÁTILOVÁ, L.

Released

18. 11. 2009

Publisher

Masarykova univerzita, Právnická fakulta

Location

Brno: Masaryk University

ISBN

978-80-210-4990-1

Book

Dny Práva 2009

Pages from

2946

Pages to

2951

Pages count

6

BibTex

@inproceedings{BUT60940,
  author="Ludmila {Navrátilová}",
  title="Internetová reklama a její vnímání ruznými kulturami",
  booktitle="Dny Práva 2009",
  year="2009",
  pages="2946--2951",
  publisher="Masarykova univerzita, Právnická fakulta",
  address="Brno: Masaryk University",
  isbn="978-80-210-4990-1"
}