Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
NAVRÁTILOVÁ, L.
Original Title
Internetová reklama a její vnímání ruznými kulturami
English Title
Internet advertising and the perception of different cultures
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Cilem prispevku je vymezit moznosti internetove reklamy, která je dulezitym nastrojem konkurenceschopnosti. Prispevek na zaklade Hofstedeho kulturních dimenzí resi problematiku vlivu prijimani teto reklamy odlisnymi kulturami zejmena v soucasne dobe dostupnosti zbozi a propojování trhu. Prinosem je poznani novych trendu internetove reklamy a kulturních diverzit, které existují uvnitr jednotneho evropskeho trhu.
English abstract
Purpose of this paper is to define the possibilities of the web advertising that is an important tool for competitiveness. The paper upon Hofstede cultural dimensions addresses the issue of the impact of adopting this advertising by different cultures especially in the current era of availability of goods and networking markets. Benefit is the knowledge of new trends in online advertising and cultural diversity that exist within the single European market.
Keywords
internetová reklama, trendy internetové reklamy, kulturní dimenze dle Hofstedeho
Key words in English
Internet advertising, online advertising trends, cultural dimensions by Hofstede
Authors
Released
18. 11. 2009
Publisher
Masarykova univerzita, Právnická fakulta
Location
Brno: Masaryk University
ISBN
978-80-210-4990-1
Book
Dny Práva 2009
Pages from
2946
Pages to
2951
Pages count
6
BibTex
@inproceedings{BUT60940, author="Ludmila {Navrátilová}", title="Internetová reklama a její vnímání ruznými kulturami", booktitle="Dny Práva 2009", year="2009", pages="2946--2951", publisher="Masarykova univerzita, Právnická fakulta", address="Brno: Masaryk University", isbn="978-80-210-4990-1" }