Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
NAVRÁTILOVÁ, L.
Original Title
Aplikace výsledků European Social Survey a Schwartzových hodnotových orientací v oblasti reklamy
English Title
Application of the results of European Social Survey and Schwartz value orientations in the area of advertising
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Příspěvek se zabývá hodnotovými orientacemi v evropské společnosti. Vychází z konceptu Shaloma Schwartze, jehož využívá od roku 2002 i European Social Survey. Příspěvek se zaměřuje zejména na aplikaci metodiky Shaloma Schwartze a European Social Survey do oblasti marketingu a reklamy.
English abstract
The paper deals with values orientation in the European society. It uses the concept of Shalom Schwartz that is used by European Social Survey since 2002. The paper focuses particularly on the application of the methodology of Shalom Schwartz and European Social Survey in the area of marketing and advertising.
Keywords
European Social Survey, Schwartzovy kulturní hodnoty, reklama
Key words in English
European Social Survey, Schwartz's cultural values, advertising
Authors
RIV year
2011
Released
25. 11. 2011
Publisher
VUT v Brně, Fakulta podnikatelská
Location
Brno
ISBN
978-80-214-4348-8
Book
International workshop for PhD students
Pages from
1
Pages to
6
Pages count
BibTex
@inproceedings{BUT88824, author="Ludmila {Navrátilová}", title="Aplikace výsledků European Social Survey a Schwartzových hodnotových orientací v oblasti reklamy", booktitle="International workshop for PhD students", year="2011", pages="1--6", publisher="VUT v Brně, Fakulta podnikatelská", address="Brno", isbn="978-80-214-4348-8" }