Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
ŽIŽLAVSKÝ, O.
Original Title
Inovativnost produktu: globální faktor úspěchu inovací na trzích
English Title
Product innovativeness: global success factor of innovations in markets
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Vysoký podíl neúspěchu zdůrazňuje potřebu výzkumu faktorů úspěchu inovací. Značné části neúspěchů se může zamezit, pokud manažeři mají relevantní, spolehlivé a prokazatelné informace pro své rozhodování. V této souvislosti vyvstávají zajímavé otázky: Jakou roli hraje stupeň novosti inovace? Jsou inovace nízkého stupně novosti (přírůstkové inovace) nebo vysokého stupně novosti (radikální inovace) více nadějné? Je inovativnost produktu faktorem úspěchu inovace?
English abstract
The high rate of innovation failures highlights the need for critical success factors of innovations research in practice. A large proportion of the failures could be avoided if decision-makers had more relevant, reliable, and proven information and would use it. An interesting question in this context is: What role does the degree of novelty of innovations play? Are innovations of a low degree of novelty (incremental innovations) or those of a high degree of novelty (radical innovations) more promising? Is product innovativeness critical success factor?
Keywords
Inovativnost, úspěch, produkt
Key words in English
Innovativeness, success, product
Authors
RIV year
2012
Released
9. 2. 2012
Publisher
Katedra bankovníctva a medzinárodných financií Národohospodárskej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave
ISBN
978-80-970244-5-1
Book
Fin Star Net 2012
Pages from
1
Pages to
7
Pages count
BibTex
@inproceedings{BUT90287, author="Ondřej {Žižlavský}", title="Inovativnost produktu: globální faktor úspěchu inovací na trzích", booktitle="Fin Star Net 2012", year="2012", pages="1--7", publisher="Katedra bankovníctva a medzinárodných financií Národohospodárskej fakulty Ekonomickej univerzity v Bratislave", isbn="978-80-970244-5-1" }