Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
ŠIMBEROVÁ, I.
Original Title
Význam role marketingu v podniku a některé aspekty charakterizující pohled českých manažerů
English Title
Importance of the marketing role in company and some aspects from the point of view of czech managers
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Příspěvek se zaměřuje na diskusi zahraničních autorů o změnách postavení marketingu v podniku, kterou reagují na současné problémy uplatňování marketingu v praxi. Upozorňuje na nejaktuálnější oblastí výzkumu, a na některé jejích výsledky. Role marketingu má své specifika i z hlediska různých národních a kulturních kontextů. Z tohoto pohledu je vhodné věnovat pozornost právě prostředí transformujících se ekonomik, do kterých patří i Česká republika a hledat odlišnosti v chápání role marketingu v podniku.
English abstract
The paper is intended on disccusion of international authors about changes of the marketing role in company. Marketing role has its specifications in the frame of different national and cultural conditions.The paper is about environment of czech companies and differences in marketing position in this companies.
Key words in English
role marketingu, české podniky, spokojenost zákazníka
Authors
RIV year
2002
Released
1. 1. 2002
Publisher
Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská
Location
Brno
ISBN
XXX
Book
New trends of the development of industry
Edition
Pages from
1
Pages to
10
Pages count
BibTex
@inproceedings{BUT9712, author="Iveta {Šimberová}", title="Význam role marketingu v podniku a některé aspekty charakterizující pohled českých manažerů", booktitle="New trends of the development of industry", year="2002", series="New trends of the development of industry", pages="10", publisher="Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská", address="Brno", isbn="XXX" }