Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
NĚMEČEK, P. KOCMANOVÁ, A.
Original Title
Pragmatický přístup k výuce managementu
English Title
Pragmatic Approach to Lesssons in Management
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Výuka managementu musí především zdůrazňovat cílovou orientaci a splňovat trendy s orientací na strategickou reformu, což je komplexní změna strategie firmy, firemní kultury, firemní komunikace, firemní etiky, firemního jednání, firemního designu a produktů firmy, stejně tak i organizační struktury, informatiky a logistiky. Dalším důležitým aspektem je správné a zřetelné prosazovaní konkurenceschopnosti a zahrnování stimulace pracovníků pro prakticky orientovanou výuku managementu.Vysokoškolská úroveň vzdělávání by měla být především spjata se získáváním odborné kvalifikace a s rozvíjením samostatných tvořivých přístupů v této oblasti. Vzdělávání v oblasti managementu by se mělo zabývat odpovídajícími formami výuky a obohacovat po stránce obsahové. Při výuce managementu by se měly rozvíjet interaktivní formy výuky a další aktivní formy výuky, zařazování praktické činnosti do výuky, by se mělo stát samozřejmostí.
English abstract
Lessons in management must primarily highlight the target orientation and meet trends oriented towards the strategic reform which is a complex change of corporate policy, corporate culture, corporate communication, corporate ethics, corporate actions, corporate design and companys products as well as a complex change of companys organizational structure, informatics and logistics. Another important aspect is to force in competitiveness in an appropriate and clear way. University education should be first of all connected with gaining professional competence and with developing creative approaches in the area. Education in the field of management should involve corresponding forms of instruction and it should also provide enrichment in terms of contents. Lessons in management should develop interactive forms of teaching and other active forms of instruction, incoporation of practical activities into the lessons should become a matter of course.
Key words in English
MANAGEMENT, KONKURENČNÍ PROSTŘEDÍ, KLASICKÁ VÝUKA,INTERAKTIVNÍ FORMY VÝUKY.
Authors
NĚMEČEK, P.; KOCMANOVÁ, A.
RIV year
2003
Released
1. 1. 2003
Publisher
Sdružení Evida Plzeň
Location
Brno
ISBN
80-86596-25-7
Book
Education for Management
Pages from
219
Pages to
226
Pages count
8
BibTex
@inproceedings{BUT13580, author="Petr {Němeček} and Alena {Kocmanová}", title="Pragmatický přístup k výuce managementu", booktitle="Education for Management", year="2003", pages="8", publisher="Sdružení Evida Plzeň", address="Brno", isbn="80-86596-25-7" }