Publication detail

Pragmatický přístup k výuce managementu

NĚMEČEK, P. KOCMANOVÁ, A.

Original Title

Pragmatický přístup k výuce managementu

English Title

Pragmatic Approach to Lesssons in Management

Type

conference paper

Language

Czech

Original Abstract

Výuka managementu musí především zdůrazňovat cílovou orientaci a splňovat trendy s orientací na strategickou reformu, což je komplexní změna strategie firmy, firemní kultury, firemní komunikace, firemní etiky, firemního jednání, firemního designu a produktů firmy, stejně tak i organizační struktury, informatiky a logistiky. Dalším důležitým aspektem je správné a zřetelné prosazovaní konkurenceschopnosti a zahrnování stimulace pracovníků pro prakticky orientovanou výuku managementu.Vysokoškolská úroveň vzdělávání by měla být především spjata se získáváním odborné kvalifikace a s rozvíjením samostatných tvořivých přístupů v této oblasti. Vzdělávání v oblasti managementu by se mělo zabývat odpovídajícími formami výuky a obohacovat po stránce obsahové. Při výuce managementu by se měly rozvíjet interaktivní formy výuky a další aktivní formy výuky, zařazování praktické činnosti do výuky, by se mělo stát samozřejmostí.

English abstract

Lessons in management must primarily highlight the target orientation and meet trends oriented towards the strategic reform which is a complex change of corporate policy, corporate culture, corporate communication, corporate ethics, corporate actions, corporate design and companys products as well as a complex change of companys organizational structure, informatics and logistics. Another important aspect is to force in competitiveness in an appropriate and clear way. University education should be first of all connected with gaining professional competence and with developing creative approaches in the area. Education in the field of management should involve corresponding forms of instruction and it should also provide enrichment in terms of contents. Lessons in management should develop interactive forms of teaching and other active forms of instruction, incoporation of practical activities into the lessons should become a matter of course.

Key words in English

MANAGEMENT, KONKURENČNÍ PROSTŘEDÍ, KLASICKÁ VÝUKA,INTERAKTIVNÍ FORMY VÝUKY.

Authors

NĚMEČEK, P.; KOCMANOVÁ, A.

RIV year

2003

Released

1. 1. 2003

Publisher

Sdružení Evida Plzeň

Location

Brno

ISBN

80-86596-25-7

Book

Education for Management

Pages from

219

Pages to

226

Pages count

8

BibTex

@inproceedings{BUT13580,
  author="Petr {Němeček} and Alena {Kocmanová}",
  title="Pragmatický přístup k výuce managementu",
  booktitle="Education for Management",
  year="2003",
  pages="8",
  publisher="Sdružení Evida Plzeň",
  address="Brno",
  isbn="80-86596-25-7"
}