Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
KAŇOVSKÁ, L. TOMÁŠKOVÁ, E.
Original Title
Marketingová strategie vybraných politických stran před červnovými volbami
English Title
Marketing Strategy of the Chosen Czech Political Parties before the Election in June 2006
Type
journal article - other
Language
Czech
Original Abstract
Článek je zaměřen na analýzu a hodnocení marketingové strategie nejvýznamnějších českých politických stran před červnovými volbami (2006). V článku jsme popsaly současnou situaci následujících stran: ODS, ČSSD, KSČM, KDU - ČSL a Strana zelených. Pro naši analýzu jsme využily různých hledisek, jako např: hodnocení bildboardů, internetových stránek, propagačních materiálů, služby poskytované potencionálním voličům, podpora známými osobnostmi, atd. Poslední část článku obsahuje výsledky výzkumů zveřejných v médiích. Článek jasně ukazuje nejvýznamnější charakteristiky předolební kampaně.
English abstract
The paper is focused on the analysis and evaluation of marketing strategy of the most important Czech political parties before the forthcoming election in June 2006. We described the current situation of the following parties: ODS, ČSSD, KSČM, KDU - ČSL and Strana zelených. For our analysis we used different aspects, such as: evaluation of billboards, internet pages, promotional leaflets, services, support from celebrities, means of transports, etc. The last part of the paper includes some results from researches published in the mass media. The paper transparently shows the most significant characteristics of the election campaign.
Keywords
marketingová strategie, komunikační mix, politická strana, propagace, billboard, internetové stránky, doprovodné služby
Key words in English
marketing strategy, communication mix, political party, promotion, billboard, internet pages, customer services
Authors
KAŇOVSKÁ, L.; TOMÁŠKOVÁ, E.
Released
1. 8. 2006
Publisher
Univerzita Komenského v Bratislavě, Fakulta managementu
Location
Fakulta managementu Univerzity Komenského, Bratislava
ISBN
1336-796X
Periodical
Marketing inspirations
Year of study
1
Number
2
State
Slovak Republic
Pages from
20
Pages to
25
Pages count
6
BibTex
@article{BUT43332, author="Lucie {Kaňovská} and Eva {Tomášková}", title="Marketingová strategie vybraných politických stran před červnovými volbami", journal="Marketing inspirations", year="2006", volume="1", number="2", pages="20--25", issn="1336-796X" }