Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
TOMÁŠKOVÁ, E. KAŇOVSKÁ, L.
Original Title
Tržní orientace - nový směr vývoje marketingu?
English Title
Market orientation - new direction in development of marketing?
Type
journal article - other
Language
Czech
Original Abstract
Každá organizace je nucena se přizpůsobovat měnícímu se prostředí, protože neustále měnící se potřeby zákazníků vytváří nové příležitosti a nové trhy. Organizace, které se nedokáží přizpůsobit novým změnám v hodnotovém řetězci zákazníků, jsou odsunuty stranou těmi konkurenty, kteří na tyto změny reagovat dokáží. A právě tržní orientace poskytuje podnikům konkurenční výhodu, neboť je jednou z metod, která reaguje na podněty vycházející z trhu, aplikuje získané informace do rozhodování a integruje všechny činnosti organizace. To je důvodem, proč význam tržní orientace neustále narůstá.
English abstract
Each company has to follow changes in its environment to be always able satisfied needs and wishes of their customers. It is important to adopt changes in value added customer chain and not to be threatened by competitors. Market orientation can be seen as an important competetive advantage, because it is one of possible method reacting to market stimulations, implementing gained information to making decision process and integrating all company activities together. These reasons stress the importance of market orientation.
Keywords
tržní orientace, marketing
Key words in English
market orientation, marketing
Authors
TOMÁŠKOVÁ, E.; KAŇOVSKÁ, L.
Released
25. 9. 2006
Publisher
Česká marketingová společnost
Location
Praha
ISBN
1211-5622
Periodical
Marketing a komunikace
Year of study
16.
Number
3
State
Czech Republic
Pages from
12
Pages to
14
Pages count
BibTex
@article{BUT43388, author="Eva {Tomášková} and Lucie {Kaňovská}", title="Tržní orientace - nový směr vývoje marketingu?", journal="Marketing a komunikace", year="2006", volume="16.", number="3", pages="12--14", issn="1211-5622" }