Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Publication detail
ŠIMBEROVÁ, I.
Original Title
Aplikace statistických metod v marketingovém výzkumu
English Title
Apllication of the Statistical Methods in the Marketing Research
Type
conference paper
Language
Czech
Original Abstract
Příspěvek demonstruje na základě zpracování výsledků provedeného předvýzkumu, který se zabývá problematikou uplatnění moderní marketingové filozofie – Total Customer Satisfaction v českých firmách aplikaci následujících statistických metod : korelační analýza, shluková hierarchická analýza s využitím euklidovské metriky a metody nejvzdálenějšího souseda (Furthest).
English abstract
The paper is based upon the demostration of the following statistic methods: correlation analysis, cluster hierarchical analysis with the use of the Euclid’s metrics and method of the furthest neighbor (Furthest) through the pre-research.The pre-research deals with the question of the application of the modern marketing philosophy – Total Customer Satisfaction in the Czech companies.
Key words in English
Cluster analyse, Customer satisfaction
Authors
Released
1. 1. 2001
Publisher
Ekonóm Bratislava 2001
Location
Bratislava
ISBN
80-225-1382-2
Book
Kvantitatívne metódy v ekonómii a podnikaní
Edition
Zborník
Pages from
391-396
Pages count
5
BibTex
@{BUT106419 }