Publication detail

Univerzálnost produktů v globalizovaném prostředí

JUŘICA, P.

Original Title

Univerzálnost produktů v globalizovaném prostředí

English Title

The universality of the products in a globalized environment

Type

journal article - other

Language

Czech

Original Abstract

Úspěch výrobních společností bude v budoucnosti hodně záviset na designu výrobků a jejich schopnosti využívat co nejefektivnější výrobní procesy při nízkých nákladech. Velkou výzvou je navrhování široké škály produktů a služeb, které lze snadno pochopit a používat tak, aby byly srozumitelné pro co nejširší okruh lidí. Využití universálního designu je jednou z možných forem zjednodušení komunikace pro lidi všech národností a to i bez znalosti jazyka a to při vynaložení minimálních nebo dokonce nulových dodatečných nákladů.

English abstract

The success of manufacturing companies in the future will depend on the design of products and their ability to use the most effective manufacturing processes at low costs. The great challenge is to design a wide range of products and services that are easy to understand and use. Products and services have to be easy to understand and "user friendly" for the greatest group of people. Use of universal design is one of the possible forms of simplification of communication for people of all nationalities which are without any knowledge. By exercising minimum or even zero additional costs.

Keywords

přístupnost, univerzální design, použitelnost

Key words in English

accessibility, universal design, usability

Authors

JUŘICA, P.

RIV year

2009

Released

11. 12. 2009

ISBN

1802-2626

Periodical

Periodica academica

Year of study

2009

Number

2

State

Czech Republic

Pages from

44

Pages to

48

Pages count

4

BibTex

@article{BUT48097,
  author="Pavel {Juřica}",
  title="Univerzálnost produktů v globalizovaném prostředí",
  journal="Periodica academica",
  year="2009",
  volume="2009",
  number="2",
  pages="44--48",
  issn="1802-2626"
}