Course detail

Spanish language A2 - 2

FP-SJ2AAcad. year: 2012/2013

Aim of the course
The aim of this course is to teach the anguage and the communicative skills that are necessary to achieve the level A2+ according to the EFR (European Frame of Reference).

Annotation
The course focuses on the following topics: understanding of everyday phrases including the ability to follow and engage in a conversation covering most common everyday topics. The ability to use all past tenses, future tense and present tense. The course ends with end of course test (unless specified otherwise by tutor.

Language of instruction

Spanish

Number of ECTS credits

4

Mode of study

Not applicable.

Department

Institute of Social Sciences (SPV)

Learning outcomes of the course unit

Not applicable.

Prerequisites

Not applicable.

Co-requisites

Not applicable.

Planned learning activities and teaching methods

Not applicable.

Assesment methods and criteria linked to learning outcomes

Not applicable.

Course curriculum

Not applicable.

Work placements

Not applicable.

Aims

Not applicable.

Specification of controlled education, way of implementation and compensation for absences

Not applicable.

Recommended optional programme components

Not applicable.

Prerequisites and corequisites

Not applicable.

Basic literature

Espaňol en marcha I (Nivel Básico A1 + A2) - libro del alumno F.C.Viúdez, Pilar D. Ballesteros, Ignacio Rodero Díez, Carmen Sardinero Franco. rok vydání 2007 ISBN 978-84-9778-202-9 (ES)

Recommended literature

Not applicable.

Classification of course in study plans

  • Programme MGR Master's

    branch MGR-UFRP , 1 year of study, summer semester, elective

  • Programme BAK Bachelor's

    branch BAK-EP , 2 year of study, summer semester, elective
    branch BAK-UAD , 2 year of study, summer semester, elective
    branch BAK-EPM , 2 year of study, summer semester, elective

Type of course unit

 

Language exercise

26 hod., compulsory

Teacher / Lecturer

Syllabus

Harmonogram předmětu
Všechny lekce (s názvem Unidad) jsou z Nuevo Ven 2.
1. týden – Unidad 1 – Vyprávění životopisu nějaké osoby. Popis zálib a preferencí.
2. týden – Unidad 1 – Vyjádřit průběh a pokračování pomocí spojení - estaba + gerundio, llevar + gerundio. Dokumenty. Hispánská komunita v U.S.A.
3. týden – Unidad 2 – Popsání nálady. Popis osobnosti a charakteru. Žádat o názor a vyjádřit svůj vlastní názor. Přídavná jména popisující osobnost.
4. týden - Unidad 2 – Používání sloves ser a estar. Futuro Imperfecto pravidelných a nepravidelných sloves. Kulturní dědictví hispánského světa.
5. týden – Unidad 3 – Vyjadřování povinnosti. Dávat instrukce a příkazy. Domácí práce.
6. týden – Unidad 3 – Presente de subjuntivo pravidelných sloves. Rozkaz kladný a záporný. Slovní zásoba domácích prací. Rady a instrukce pro vaření.
7. týden – Unidad 4 –Vyjádřit pravděpodobnost a domněnku. Zeptat se na cestu a dokázat vysvětlit cestu jiné osobě. Slovní zásoba spojená s cestováním.
8. týden – Unidad 4 – Podmiňovací způsob jednoduchý. Préterito Plusquamperfecto pravidelných a nepravidelných sloves. Denní tisk. Cestování v minulosti a v dnešní době.
9. týden – Unidad 5 – Předat informace řečené jiným člověkem. Požádat o informaci a informovat o událostech. Jednotlivé sekce denního tisku.
10.týden – Unidad 5 – Souslednost časová a její uvozovací slovesa a časy, jak ve větách oznamovacích, tak i v tázacích. Koníčky. Denní tisk v Argentině.
11.týden – Procvičování dosud probraných časů.
12.týden – Konverzace na probraná témata.
13. týden – Zápočtový test (není-li jinak specifikováno na začátku semestru).