Course detail
Actual Trends in Management
FP-atmPAcad. year: 2021/2022
Prohloubit a rozšířit znalosti z managementu, seznámit studenty s aktuálními soudobými přístupy v podnikovém managementu.
Language of instruction
Number of ECTS credits
Mode of study
Guarantor
Department
Learning outcomes of the course unit
Získají rovněž odborné dovednosti analytické jako je identifikace, vyhodnocování, systematizace a práce na multidisciplinární úrovni. Z oblasti obecných způsobilostí je to především v oblasti inovací identifikace příležitostí pro zlepšování a následných zlepšovacích aktivit.
Prerequisites
Co-requisites
Planned learning activities and teaching methods
Assesment methods and criteria linked to learning outcomes
Zakončení předmětu:
V rámci cvičení je využíván bodový hodnotící systém. Studenti pro získání zápočtu musí získat min. 60 bodů ze 100 možných. Body lze získat splněním povinných a nepovinných úkolů:
1) řešení otázek z 2 případových studií
2) prezentace prezentačního tématu
3) vypracování, odevzdání a prezentace semestrálního projektu.
Zápočet je klasifikován dle stupnice ECTS.
Zakončení předmětu pro studenty s ISP:
1) vypracování a odevzdání semestrálního projektu
2) znalostní test
Zakončení předmětu v případě vyhlášené distanční formy:
- řešení otázek z 2 případových studií
- vypracování, odevzdání a diskuze prezentačního tématu
- vypracování, odevzdání semestrálního projektu
Course curriculum
Work placements
Aims
Specification of controlled education, way of implementation and compensation for absences
Kontrola výsledků semestrální práce, výsledků řešení případových studií, výsledků zpracování prezentačních témat.
Účast na přednáškách není povinná, ale doporučená. Aktivitu studenti prokazují plněním úkolů, za které získávání body do hodnocení v rámci cvičení.
V rámci kombinovaného studia studenti zpracovávají seminární práci na stanovené téma z obsahového zaměření předmětu.
Hodnocení - kombinované studium:
Nutnou podmínkou pro možnost přistoupit k získání klasifikovaného zápočtu (znalostní test) je úspěšné zpracování zadané seminární práce. Požadavky ke klasifikovanému zápočtu: znalost probrané látky a její praktické aplikace. Forma znalostního testu je písemná. Zápočet je klasifikován dle stupnice ECTS.
Recommended optional programme components
Prerequisites and corequisites
Basic literature
DONNELLY J.H., GIBSON J.L., IVANCEVICH J.M. Management. Praha: Grada Publishing, 1997. 821s. ISBN 80-7169-422-3
ROBBINS S.P., COULTER M. Management. Praha: Grada Publishing, 2004. 600s. ISBN 80-247-0495-1
Recommended reading
ČESKÝ NORMALIZAČNÍ INSTITUT ČSN EN ISO 9004:2010. Řízení udržitelného úspěchu organizace – Přístup managementu kvality. Praha: Český normalizační institut, 2010. 72 s. Třídící znak 01 0324.
ČSJ Praha. Model excelence EFQM: excelentní organizace dosahují a trvale udržují vynikající úrovně výkonnosti splňující nebo překračující očekávání všech svých zainteresovaných stran. 1. vydání. Praha: ČSJ Praha, 2012. 30 s. ISBN 978-90-5236-698-2.
KAPLAN, R. S. a NORTON, D. R. The Balanced Scorecard: Strategický systém měření výkonnosti podniku. 4. vyd. Praha: Management Press, 2005. 267 s. ISBN 80 – 7261 – 124 – 0
ÚNMZ (2016). ČSN EN ISO 9001 (01 0321) Systémy managementu kvality – Požadavky. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví.
WEIHRICH H., KOONTZ H. Management. Praha: Victoria Publishing, 1993. 659 s. ISBN 80-85605-45-7
Elearning
Classification of course in study plans
Type of course unit
Lecture
Teacher / Lecturer
Syllabus
2. Aplikace procesního modelu v podnikové praxi
3. Modely pro sebehodnocení organizace
4. Aplikace Modelu excelence
5. Postupy hodnocení manažerských přístupů
6 . Měření v managementu, dlouhodobé plánování podniku v praxi
7. Zlepšování a inovace jako konkurenční výhoda
8. Leadership
9. Týmová práce
10. Timemanagement
11.-13. Budoucnost managementu, přednáška progresivních manažerů
Exercise
Teacher / Lecturer
Syllabus
V rámci cvičení je využíván bodový hodnotící systém. Studenti min. 60 bodů ze 100 možných. Body lze získat splněním povinných a nepovinných úkolů:
1) řešení otázek z 2 případových studií
2) prezentace prezentačního tématu
3) vypracování, odevzdání a prezentace semestrálního projektu.
Klasifikovaný zápočet je udělován na základě bodového systému.
Zápočet je klasifikován dle stupnice ECTS.
Elearning