Detail předmětu
Aktuální trendy v managementu
FP-atmPAk. rok: 2021/2022
Prohloubit a rozšířit znalosti z managementu, seznámit studenty s aktuálními soudobými přístupy v podnikovém managementu.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Získají rovněž odborné dovednosti analytické jako je identifikace, vyhodnocování, systematizace a práce na multidisciplinární úrovni. Z oblasti obecných způsobilostí je to především v oblasti inovací identifikace příležitostí pro zlepšování a následných zlepšovacích aktivit.
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
Způsob a kritéria hodnocení
Zakončení předmětu:
V rámci cvičení je využíván bodový hodnotící systém. Studenti pro získání zápočtu musí získat min. 60 bodů ze 100 možných. Body lze získat splněním povinných a nepovinných úkolů:
1) řešení otázek z 2 případových studií
2) prezentace prezentačního tématu
3) vypracování, odevzdání a prezentace semestrálního projektu.
Zápočet je klasifikován dle stupnice ECTS.
Zakončení předmětu pro studenty s ISP:
1) vypracování a odevzdání semestrálního projektu
2) znalostní test
Zakončení předmětu v případě vyhlášené distanční formy:
- řešení otázek z 2 případových studií
- vypracování, odevzdání a diskuze prezentačního tématu
- vypracování, odevzdání semestrálního projektu
Osnovy výuky
2. Aplikace procesního modelu v podnikové praxi
3. Modely pro sebehodnocení organizace
4. Aplikace Modelu excelence
5. Postupy hodnocení manažerských přístupů
6 . Měření v managementu, dlouhodobé plánování podniku v praxi
7. Zlepšování a inovace jako konkurenční výhoda
8. Leadership
9. Týmová práce
10. Timemanagement
11.-13. Budoucnost managementu, přednáška progresivních manažerů
Učební cíle
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Kontrola výsledků semestrální práce, výsledků řešení případových studií, výsledků zpracování prezentačních témat.
Účast na přednáškách není povinná, ale doporučená. Aktivitu studenti prokazují plněním úkolů, za které získávání body do hodnocení v rámci cvičení.
V rámci kombinovaného studia studenti zpracovávají seminární práci na stanovené téma z obsahového zaměření předmětu.
Hodnocení - kombinované studium:
Nutnou podmínkou pro možnost přistoupit k získání klasifikovaného zápočtu (znalostní test) je úspěšné zpracování zadané seminární práce. Požadavky ke klasifikovanému zápočtu: znalost probrané látky a její praktické aplikace. Forma znalostního testu je písemná. Zápočet je klasifikován dle stupnice ECTS.
Základní literatura
DONNELLY J.H., GIBSON J.L., IVANCEVICH J.M. Management. Praha: Grada Publishing, 1997. 821s. ISBN 80-7169-422-3
ROBBINS S.P., COULTER M. Management. Praha: Grada Publishing, 2004. 600s. ISBN 80-247-0495-1
Doporučená literatura
ČESKÝ NORMALIZAČNÍ INSTITUT ČSN EN ISO 9004:2010. Řízení udržitelného úspěchu organizace – Přístup managementu kvality. Praha: Český normalizační institut, 2010. 72 s. Třídící znak 01 0324.
ČSJ Praha. Model excelence EFQM: excelentní organizace dosahují a trvale udržují vynikající úrovně výkonnosti splňující nebo překračující očekávání všech svých zainteresovaných stran. 1. vydání. Praha: ČSJ Praha, 2012. 30 s. ISBN 978-90-5236-698-2.
KAPLAN, R. S. a NORTON, D. R. The Balanced Scorecard: Strategický systém měření výkonnosti podniku. 4. vyd. Praha: Management Press, 2005. 267 s. ISBN 80 – 7261 – 124 – 0
ÚNMZ (2016). ČSN EN ISO 9001 (01 0321) Systémy managementu kvality – Požadavky. Praha: Úřad pro technickou normalizaci, metrologii a státní zkušebnictví.
WEIHRICH H., KOONTZ H. Management. Praha: Victoria Publishing, 1993. 659 s. ISBN 80-85605-45-7
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Typ (způsob) výuky
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
2. Aplikace procesního modelu v podnikové praxi
3. Modely pro sebehodnocení organizace
4. Aplikace Modelu excelence
5. Postupy hodnocení manažerských přístupů
6 . Měření v managementu, dlouhodobé plánování podniku v praxi
7. Zlepšování a inovace jako konkurenční výhoda
8. Leadership
9. Týmová práce
10. Timemanagement
11.-13. Budoucnost managementu, přednáška progresivních manažerů
Cvičení
Vyučující / Lektor
Osnova
V rámci cvičení je využíván bodový hodnotící systém. Studenti min. 60 bodů ze 100 možných. Body lze získat splněním povinných a nepovinných úkolů:
1) řešení otázek z 2 případových studií
2) prezentace prezentačního tématu
3) vypracování, odevzdání a prezentace semestrálního projektu.
Klasifikovaný zápočet je udělován na základě bodového systému.
Zápočet je klasifikován dle stupnice ECTS.
Elearning