Přístupnostní navigace
E-application
Search Search Close
Course detail
FP-bdmPAcad. year: 2021/2022
Předmět je zaměřen na seznámení studentů s behaviorálními kompetencemi manažera a jejich následný cílený rozvoj. Důraz je kladen zejména na osvojení si a praktický nácvik jednotlivých kompetencí. Do výuky je zařazena i interaktivní metoda ve formě manažerské simulační hry ESIM.
Language of instruction
Number of ECTS credits
Mode of study
Guarantor
Department
Learning outcomes of the course unit
Students will acquire relevant knowledge from the field of social capability and competence primarily aimed at social interactive patterns. They will have a clear idea of fundamental theoretical models and strategies of human interactions as well as their practical application. In seminars they will consolidate and develop their skills necessary to make the process of social interactions more effective in common situations as well as in demanding situations at work.
Prerequisites
Co-requisites
Planned learning activities and teaching methods
lectures, managerial simulation game ESIM, model situations, case studies solving
Assesment methods and criteria linked to learning outcomes
Conditions for awarding the course-unit credit: * active participation 10% * team written assignment 30% * team presentation 20%* final written exam 40%
Course curriculum
1. Úvod do předmětu: význam behaviorálních kompetencí pro práci manažera. Koncepce předmětu, jeho základní témata a jejich návaznosti. Přehled studijní literatury základní a doporučené. Stanovení požadavků k úspěšnému absolvování kurzu. Výběr témat pro zpracování seminární práce.2. Sebepoznání a jeho význam pro efektivní práci manažera. Osobnostní a výkonové charakteristiky a možnosti jejich rozvoje. 3. Sebeřízení, sebekontrola a sebemotivace. Účinné techniky.4. Účinný time management a prevence prokrastinace.5. Efektivní vedení týmu: životní etapy týmu, týmové role, pozice vedoucího týmu, 6. Styly vedení, zásady delegování. Účinná motivace, techniky hodnocení podřízených pracovníků, koučing, mentoring. 7. Efektivní komunikace v pracovním týmu, asertivita, techniky vyjednávání, zásady účinného vedení porad.8. Stres a jeho vliv na výkon manažera, relaxační techniky pro zvyšování výkonu manažera.9. Efektivní zvládání konfliktních situací na pracovišti. 10. Specifika při vedení mezinárodního týmu. Interkulturní kompetence. Překonávání stereotypů a předsudků. 11. Firemní kultura a její vliv na vedení pracovního týmu. 12. Behaviorální interview a jeho nácvik. 13. Závěrečné shrnutí a vyhodnocení získaných znalostí a dovedností.
Work placements
Aims
Hlavním cílem předmětu je seznámení studentů s behaviorálními kompetencemi manažera a jejich následný cílený rozvoj. Důraz je kladen zejména na osvojení si a praktický nácvik jednotlivých kompetencí. Do výuky je zařazena i interaktivní metoda ve formě manažerské simulační hry ESIM.
Specification of controlled education, way of implementation and compensation for absences
Recommended optional programme components
Prerequisites and corequisites
Basic literature
Recommended reading
Elearning
Classification of course in study plans
Lecture
Teacher / Lecturer
Syllabus
Exercise