Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
Detail předmětu
FP-bdmPAk. rok: 2021/2022
Předmět je zaměřen na seznámení studentů s behaviorálními kompetencemi manažera a jejich následný cílený rozvoj. Důraz je kladen zejména na osvojení si a praktický nácvik jednotlivých kompetencí. Do výuky je zařazena i interaktivní metoda ve formě manažerské simulační hry ESIM.
Jazyk výuky
Počet kreditů
Garant předmětu
Zajišťuje ústav
Výsledky učení předmětu
Studentky a studenti získají relevantní poznatky z oblasti sociální způsobilosti a s nimi spojené kompetence. Budou seznámeni se základními teoretickými modely a strategiemi a možnostmi jejich aplikace ve své vlastní praxi. Ve cvičeních upevní a rozvinou dovednosti podporující efektivní průběh sociální interakce v běžných i náročných pracovních situacích, a to prostřednictvím simulační manažerské hry ESIM.
Prerekvizity
Plánované vzdělávací činnosti a výukové metody
přednášky; v rámci cvičení řešení úkolů manažerské simulační hry ESIM
Způsob a kritéria hodnocení
Pro úspěšné absolvování předmětu je nutné splnit následující podmínky:
Pro konečné hodnocení celého předmětu je nutno splnit všechny výše uvedené podmínky, a to nejméně s 60% úspěšností.
ISP:
Osnovy výuky
1. Úvod do předmětu: význam behaviorálních kompetencí pro práci manažera. Koncepce předmětu, jeho základní témata a jejich návaznosti. Přehled studijní literatury základní a doporučené. Stanovení požadavků k úspěšnému absolvování kurzu. Výběr témat pro zpracování seminární práce.2. Sebepoznání a jeho význam pro efektivní práci manažera. Osobnostní a výkonové charakteristiky a možnosti jejich rozvoje. 3. Sebeřízení, sebekontrola a sebemotivace. Účinné techniky.4. Účinný time management a prevence prokrastinace.5. Efektivní vedení týmu: životní etapy týmu, týmové role, pozice vedoucího týmu, 6. Styly vedení, zásady delegování. Účinná motivace, techniky hodnocení podřízených pracovníků, koučing, mentoring. 7. Efektivní komunikace v pracovním týmu, asertivita, techniky vyjednávání, zásady účinného vedení porad.8. Stres a jeho vliv na výkon manažera, relaxační techniky pro zvyšování výkonu manažera.9. Efektivní zvládání konfliktních situací na pracovišti. 10. Účinná komunikace v krizových situacích.11. Specifika při vedení mezinárodního týmu. Interkulturní kompetence. Překonávání stereotypů a předsudků. 12. Firemní kultura a její vliv na vedení pracovního týmu. 13. Závěrečné shrnutí a vyhodnocení získaných znalostí a dovedností.
Učební cíle
Hlavním cílem předmětu je seznámení studentů s behaviorálními kompetencemi manažera a jejich následný cílený rozvoj. Důraz je kladen zejména na osvojení si a praktický nácvik jednotlivých kompetencí. Do výuky je zařazena i interaktivní metoda ve formě manažerské simulační hry ESIM.
Vymezení kontrolované výuky a způsob jejího provádění a formy nahrazování zameškané výuky
Základní literatura
Doporučená literatura
Elearning
Zařazení předmětu ve studijních plánech
Přednáška
Vyučující / Lektor
Osnova
Cvičení