Course detail

Studio of Virtual Creativity II

FSI-YV2Acad. year: 2025/2026

Not applicable.

Language of instruction

Czech

Number of ECTS credits

8

Mode of study

Not applicable.

Entry knowledge

Students must be proficient in drawing and working with 2D graphics (Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, CorelDraw) applications. It is required at least a basic knowledge of 3D (Rhinoceros 3D, Autodesk 3D Studio MAX) and multimedia (Adobe Premiere, Adobe Flash) applications. Required is knowledge of prepress, printing technologies, work with multimedia.
The course follows the "YV1 Workshop - Visual Design I" and "YG1-A Workshop - Graphic Design".

Rules for evaluation and completion of the course

Aims

Study aids

Not applicable.

Prerequisites and corequisites

Not applicable.

Basic literature

AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Design thinking. Lausanne: La Vergne: AVA ; Distributed in the USA & Canada by Ingram Publisher Services, 2010, 199 s. : barev. il. ISBN 978-2-940411-17-7. (EN)  (EN)
KALBAG, Asha a PUNTER, Russell. Počítačová grafika a animace. Bratislava: Príroda, 2001. ISBN 80-07-00661-3. (CS)
NORMAN, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010, 271 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-80-7363-314-1. (CS)  (CS)
POWELL, Thomas A a MATĚJŮ, Petr. Web design: kompletní průvodce. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-7226-949-6. (CS)

Recommended reading

ČÍŽKOVÁ, Karolína. Pořizování a postprodukce produktové fotografie. 2023.  (CS)
FUCHS, Philippe; MOREAU, Guillaume a GUITTON, Pascal. Virtual reality. 1. Boca Raton, Fla: CRC Press, 2011. ISBN 9780203802953. Dostupné z: https://doi.org/10.1201/b11612 (EN)

Classification of course in study plans

  • Programme B-VKP-P Bachelor's 3 year of study, winter semester, compulsory

Type of course unit

 

Studio work

104 hod., compulsory

Teacher / Lecturer

Syllabus

  • Analýza současných multimediálních prezentací produktu.
  • Pochopení podstaty funkce vybraného produktu.
  • Digitální modely a vizualizace.
  • Virtuální procesy a virtuální prezentace.
  • Simulace funkce, animace, digitální video.
  • Grafické portfolio zadaného produktu.
  • Závěrečná digitální prezentace zpracovávaného produktu.