Detail předmětu

Ateliér virtuální kreativity II

FSI-YV2Ak. rok: 2025/2026

Hledání nových netradičních možností prezentace daného produktu. Správné pochopení podstaty funkce produktu a zvolení vhodných prezentačních nástrojů tak, aby vzniklo ucelené grafické a digitální portfolio produktu. Výsledný návrh prezentační metody bude respektovat současné standardy, ale i v současnosti méně obvyklé způsoby tvorby s potenciálem do budoucna. Předmět se zaměřuje na již získané znalosti a propojení jejich vzájemných souvislostí. Výstupem je ucelená digitální prezentace řešeného produktu včetně simulace funkce výrobku. 
- multimediální dílo (videoklip, reklamní spot, znělka, apod.)
- interaktivní reklamní kampaň produktu/subjektu (internetová prezentace, DVD/BluRay, apod.).
Během semestru jsou zadány 2-3 jednodenní (klauzurní) úkoly na samostatné téma.

Jazyk výuky

čeština

Počet kreditů

8

Zajišťuje ústav

Vstupní znalosti

Navazuje na Ateliér virtuální kreativity I a uplatňuje znalosti z již absolvovaných povinných předmětů. 

Pravidla hodnocení a ukončení předmětu

Podmínky získání klasifikovaného zápočtu:

  • aktivní účast ve cvičeních (min 5 z 10 bodů),
  • odevzdání zadaných prací ve stanovených termínech (min 45 z 90 bodů).

Výsledná klasifikace se určí podle stupnice ECTS.

Cvičení: účast je povinná a kontrolovaná vyučujícím, povolují se maximálně dvě absence. V případě dlouhodobé nepřítomnosti je náhrada zameškané výuky v kompetenci garanta předmětu. 

Učební cíle

Studenti si rozšíří praktické znalosti prostřednictvím aplikace získaných souvislostí z již absolvovaných předmětů. Cílem je zpracování základní grafické a digitální simulace funkce a virtuální prezentace daného produktu. Osvojení si základních postupů pomocí nástrojů modelování, digitálního videa, animace i virtuální prezentace. 

Student získá: 

  • Orientaci v oblasti digitálních modelů.
  • Znalost základních virtuálních procesů.
  • Schopnost řešit základní simulaci funkce produktu.
  • Schopnost řešit základní virtuální prezentaci produktu.
  • Schopnost kritického zhodnocení koncepčního řešení.
  • Schopnost indikace podstaty funkce produktu a návrh prezentace.
  • Schopnost prezentování dosažených výsledků formou jejich prezentace

Základní literatura

AMBROSE, Gavin a Paul HARRIS. Design thinking. Lausanne: La Vergne: AVA ; Distributed in the USA & Canada by Ingram Publisher Services, 2010, 199 s. : barev. il. ISBN 978-2-940411-17-7. (EN)  (EN)
KALBAG, Asha a PUNTER, Russell. Počítačová grafika a animace. Bratislava: Príroda, 2001. ISBN 80-07-00661-3. (CS)
NORMAN, Donald A. Design pro každý den. Praha: Dokořán, 2010, 271 s. : il. ; 24 cm. ISBN 978-80-7363-314-1. (CS)  (CS)
POWELL, Thomas A a MATĚJŮ, Petr. Web design: kompletní průvodce. Brno: Computer Press, 2004. ISBN 80-7226-949-6. (CS)

Doporučená literatura

ČÍŽKOVÁ, Karolína. Pořizování a postprodukce produktové fotografie. 2023.  (CS)
FUCHS, Philippe; MOREAU, Guillaume a GUITTON, Pascal. Virtual reality. 1. Boca Raton, Fla: CRC Press, 2011. ISBN 9780203802953. Dostupné z: https://doi.org/10.1201/b11612 (EN)

Zařazení předmětu ve studijních plánech

  • Program B-VKP-P bakalářský 3 ročník, zimní semestr, povinný

Typ (způsob) výuky

 

Ateliér

104 hod., povinná

Vyučující / Lektor

Osnova

  • Analýza současných multimediálních prezentací produktu.
  • Pochopení podstaty funkce vybraného produktu.
  • Digitální modely a vizualizace.
  • Virtuální procesy a virtuální prezentace.
  • Simulace funkce, animace, digitální video.
  • Grafické portfolio zadaného produktu.
  • Závěrečná digitální prezentace zpracovávaného produktu.