Mgr. Ing.
Eva Ellederová
Ph.D.
FEKT, UJAZ – odborný asistent
+420 54114 6050
ellederova@vut.cz
Životopis
Vzdělání a akademická kvalifikace
Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita v Brně
obor: Didaktika cizího jazyka
titul: Ph.D.
Filozofická fakulta, Masarykova univerzita v Brně
obory: Anglický jazyk a literatura, Pedagogika
titul: Mgr.
Fakulta strojního inženýrství, Vysoké učení technické v Brně
obor: Procesní inženýrství
titul: Ing.
Pedagogická činnost
- Člen Rady studijního programu Angličtina pro praxi v elektrotechnice a komunikačních technologiích
- Výuka odborného anglického jazyka (English for Information Technology, Chemistry, Mechanical and Electrical Engineering and Business English)
- Výuka anglického jazyka jako diskurzu vědy a techniky
- Výuka praktického anglického jazyka (úroveň C1 dle SERRJ)
Vedení 32 závěrečných prací (období: 2016-2023), z toho 7 bakalářských prací bylo oceněno Cenou děkana:
- Marečková, K. (2023). Design a bezpečnost jaderných elektráren: případová studie jaderné elektrárny Temelín
- Denysenko, V. (2023). Integrovaná výuka předmětu a cizího jazyka (CLIL) v odborných předmětech na Vysokém učení technickém v Brně
- Gajdošová, G. (2022). Řečové akty realizované studenty informačních technologií v online debatách
- Stanković, A. (2021). Zpracování přirozeného jazyka: analýza mluveného jazyka studentů oboru informační technologie
- Vlachová, M. (2021). Persuasivní jazyk používaný studenty informačních technologií v odborných prezentacích
- Horváth, J. (2020). Koncepce a problematika Temného webu
- Svoboda, L. (2018). Budiž světlo? Dopad světelného znečištění na životní prostředí
Vědeckovýzkumná činnost
Probíhající výzkum
- Pragmatická kompetence studentů odborného anglického jazyka (2022 – dosud)
- Konstrukční výzkum učebnic pro výuku odborného anglického jazyka (2016 – dosud)
Uspořádání workshopu
- Název: Konstrukční výzkum ve vzdělávání: metodologie a možnosti. Den a místo: 13. 10. 2022, Institut výzkumu školního vzdělávání, Pedagogická fakulta, Masarykova univerzita v Brně
Vyžádaná přednáška
- Název: Konstrukční výzkum učebnice pro výuku angličtiny pro specifické účely
Den a místo: 22. 4. 2021, Centrum pedagogického výzkumu, Pedagogická fakulta, Ostravská univerzita
Organizace konferencí
- Mezinárodní konference: Teaching English for Specific Purposes at Universities.
Datum a místo konání: 7. 9. 2017, Fakulta elektrotechniky a komunikačních technologií, Vysoké učení technické, Brno - Národní konference: Učebnice v oborovědidaktických souvislostech: tvorba – hodnocení – používání.
Datum a místo konání: 8.12. 2016, Pedagogická fakulta Masarykovy univerzity, Brno
Účast v projektech
2022: Přístupy a metody ve výzkumu vzdělávání: seriál metodologických workshopů a konferencí 2022 (MUNI/B/1184/2021)
2021: Výuka cizích jazyků ve výzkumu (MUNI/A/1239/2020)
2020: Učení a vyučování cizím jazykům ve výzkumu (MUNI/A/0925/2019)
2018–2019: Přístupy a metody ve výzkumu vzdělávání: seriál metodologických workshopů a konferencí (MUNI/B/1232/2018)
2018: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (MUNI/A/1143/2018)
2017: AKTEV VII. (MUNI/A/0881/2017)
2016: Výzkum učení a vyučování cizím jazykům (MUNI/A/1277/2016)
2011–2013: Integrace odborného anglického a německého jazyka do výuky přírodovědných předmětů (CZ.1.07/1.1.16/01.0021)
2005–2008: Pilot S – Tvorba a ověřování pilotních školních vzdělávacích programů na vybraných SOŠ a SOU; tvorba školního vzdělávacího programu pro obor 28-44-M/001 Aplikovaná chemie
Ocenění vědeckou komunitou
- Cena prorektorky Masarykovy univerzity za excelentní výsledky v doktorském studiu, Masarykova univerzita v Brně, dne 8.12. 2021