Mgr.

Jakub Bulvas Stejskal

Ph.D.

FaVU, KTDU – odborný asistent

Jakub.Bulvas.Stejskal@vut.cz

Odeslat VUT zprávu

Mgr. Jakub Bulvas Stejskal, Ph.D.

Životopis

Vzdělání a akademická kvalifikace

2007 – 2014 doktorské studium (název práce: Druhá příroda. Příspěvek k sociální filozofii umění)

Katedra estetiky, FF UK

Školitel: Prof. Vlastimil Zuska

2009 – 2010 doktorandská stáž (dva semestry)

Department of German, Royal Holloway, University of London, Velká Británie

Školitel: Prof. Andrew Bowie

2007 – 2008 doktorandská stáž (dva semestry)

Department of Philosophy, University of Glasgow, Velká Británie

Školitel: Dr. Gary Kemp

2002 – 2007 magisterské studium

Katedra estetiky, FF UK

Přehled zaměstnání

2024 – ... odborný asistent, Katedra teorií a dějin umění, FaVU VUT

2021 – 2024 vedoucí výzkumné skupiny, Seminář dějin umění, FF MU, Brno

2020 – 2021 stipendista nadace NOMIS, eikones – Center for the Theory and History of the Image, Universität Basel, Švýcarsko, https://eikones.philhist.unibas.ch/de/nomis/past-fellows/jakub-stejskal/

2017 – 2020 vědecký pracovník, Institut für Philosophie, Freie Universität Berlin, Německo (grant DFG "Eigene Stelle")

2017 odborný asistent (letní semestr), Katedra estetiky, FF UK, Praha

2015 – 2017 Postdoktorandský pracovník (Postdoc International Fellow, DFG/MSCA COFUND), Dahlem Humanities Center, Freie Universität Berlin, Germany https://www.fu-berlin.de/en/sites/dhc/nachwuchs/Fellows/Jakub-Stejskal/index.html

2011 – 2015 vědecký pracovník, Vědecko-výzkumné pracoviště AVU, Praha (částečný úvazek)

2011 – 2015 asistent a odborný asistent, Katedra estetiky, FF UK, Praha (částečný úvazek)

Vědeckovýzkumná činnost

Pracuji na tématech propojujících filozofickou estetiku, dějiny umění, archeologii a antropologii umění. Většinu mých publikovaných výstupů lze příhodně klasifikovat jako kritickou analýzu předpokladů a závazků vyplývajících z antropologického, archeologického nebo kunsthistorického popisu či interpretace časově nebo kulturně vzdálených artefaktů. V poslední době vztahuji tuto analýzu na předpoklady používání virtuálních modelů v muzeích a také rozpracovávám novou teorii monumentality.