Přístupnostní navigace
E-přihláška
Vyhledávání Vyhledat Zavřít
doc. Ing.
Ph.D.
FP, ÚM – docent
+420 54114 3750, +420 54114 3757Robert.Zich@vut.cz
Odeslat VUT zprávu
2022
ŠIMBEROVÁ, I.; STRAKOVÁ, J.; ZICH, R.; CHLEBOVSKÝ, V.; KOCMANOVÁ, A.; VÁCHAL, J.; SCHÜLLER, D.; KAŇOVSKÁ, L.; SMOLÍKOVÁ, L.; MILICHOVSKÝ, F. Digitální transformace pro inovace obchodních modelů v malých a středních podnicích v České republice. GRADA Publishing, a.s. 2022. GRADA Publishing, a.s. 2022. Praha: GRADA Publishing, 2022. 312 s. ISBN: 978-80-271-3431-1.Detail
ŠIMBEROVÁ, I.; STRAKOVÁ, J.; ZICH, R.; VÁCHAL, J.; CHLEBOVSKÝ, V.; KOCMANOVÁ, A.; SCHÜLLER, D.; ŠIRÁŇOVÁ, L.; MILICHOVSKÝ, F.; BŘEČKOVÁ, P.; MAREŠ, M.; FRÉLICH, M.; KAŇOVSKÁ, L. Souhrnná výzkumná zpráva. Brno: Nakladatelství VUTIUM, 2022. s. 1-82. Detail | WWW
2021
CHLEBOVSKÝ, V.; ZICH, R. Perspectives of Business and Entrepreneurship Development: Digital Transformation for Business Model Innovation - Conference Panel Discussion. In Selected Papers of International Scientific Conference. Vysoké učení technické v Brně Fakulta podnikatelská: 2021. s. 17-25. ISBN: 978-80-214-6005-8.Detail | WWW
STRAKOVÁ, J.; ŠIMBEROVÁ, I.; PÁRTLOVÁ, P.; VÁCHAL, J.; ZICH, R. The Value Chain as the Basis of Business Model Design. Journal of Competitiveness, 2021, roč. 13, č. 2, s. 135-151. ISSN: 1804-171X.Detail | WWW | Plný text v Digitální knihovně
2020
SVOBODOVÁ, K.; ZICH, R. Customers´ Perception of Value in the Context of Value Co-creation Concept: A Pilot Study. Proceedings of the 1st International Conference on Automotive Industry 2020. Mladá Boleslav: 2020. s. 276-288. ISBN: 978-80-7654-015-6.Detail
2019
CHLEBOVSKÝ, V.; ZICH, R. Perspectives of Business and Entrepreneurship Development: Digital Transformation of Corporate Business - Conference Panel Discussion. In Selected Papers of International Scientific Conference. Brno, FP VUT: 2019. s. 14-17. ISBN: 978-80-214-5755-3.Detail | WWW
2018
ZICH, R.; SVOBODOVÁ, K.; VESELÁ, J. An Application of the Principle of the Competitive Space Demands Accelerator to the Assessment of the Mobile Communication Market Development in the Czech Republic. TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU, 2018, roč. 12, č. 12, s. 111-124. ISSN: 1802-8527.Detail
2017
CHLEBOVSKÝ, V.; ZICH, R. Perspectives of Business and Entrepreneurship Development in Digital Age - Conference Panel Discussion. In Selected Papers of International Scientific Conference. Brno, FP VUT: 2017. s. 14-17. ISBN: 978-80-214-5531-3.Detail | WWW
2016
CHLEBOVSKÝ, V.; ZICH, R. FP FORUM: Základní kámen ekonomiky? aneb rodinný podnik nemusí být Cosa Nostra!. 2016.Detail
2015
VESELÁ, J.; ZICH, R. The country-of-origin effect and its influence on consumer's purchasing decision. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2015, roč. 63, č. 2, s. 667-673. ISSN: 1211-8516.Detail | WWW | Plný text v Digitální knihovně
2014
ZICH, R. An Analysis of Terminology of Concepts of Competitiveness in the Presentations of Strategic Development of Selected Car Manufacturers. Central European Journal of Management, 2014, roč. 1, č. 1, s. 13-24. ISSN: 2336-2693.Detail
2013
ZICH, R.; VESELÁ, J. Aplikace technik založených na focus group a skupinové diskuzi při výzkumu vnímání vztahu image a úspěchu podniku: potenciál a limity využití. In Moderní problémy ekonomiky, podnikání a management: teorie a praxe. 2013. s. 221-229. ISBN: 978-5-7526-0597- 0.Detail
ZICH, R.; VESELÁ, J. Competitive space demands accelerator and its impacts on importance and sustainability of competitive advantages. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2013, roč. LXI, č. 2, s. 529-538. ISSN: 1211- 8516.Detail
2012
MRÁČEK, P.; VESELÁ, J.; ZICH, R. Brand Image Developed in Co- creation Concept on the Level of Product and Corporate Competition. In Trends in Economics and Management for the 21st Century. Brno: Brno University of Technology, 2012. s. 114-127. ISBN: 978-80-214-4581- 9.Detail
MRÁČEK, P.; VESELÁ, J.; ZICH, R. Co-creation in the Image Development in Car Industry: Possibilities and Limits. TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU, 2012, roč. 6, č. 12, s. 114-127. ISSN: 1802- 8527.Detail
ZICH, R. Koncepce úspěchuschopnosti Konkurenceschopnost - vítězství, nebo účast v soutěži?. Monografie. Monografie. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2012. 125 s. ISBN: 978-80-7204-818- 2.Detail
2011
CHLEBOVSKÝ, V.; MRÁČEK, P.; ZICH, R.; MILICHOVSKÝ, F. Studie tržních příležitostí firmy Fosfa, a.s., – v regionech Evropa, země bývalého SSSR, Blízký východ a Severní Afrika. Brno: VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, 2011. s. 1-72. Detail
2010
ZICH, R. Koncepce úspěchuschopnosti a její pojetí strategie. E a M: Ekonomie a Management, 2010, roč. 10, č. 1, s. 60-74. ISSN: 1212- 3609.Detail
2009
ZICH, R. Analysis of Company Success Potential from the Point of View of Success- ability. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2009, roč. LVII, č. 6, s. 343-349. ISSN: 1211- 8516.Detail
ZICH, R. Strategický rozvoj konkurenčních výhod v koncepci úspěchuschopnosti ve vztahu k pojetí založeném na zdrojích a základních kompetencích. Ekonomika a Management, 2009, roč. 2009, č. 3, s. 77-92. ISSN: 1802- 8470.Detail
2008
KOCMANOVÁ, A.; ŠIMBEROVÁ, I.; MELUZÍN, T.; BARTES, F.; DVOŘÁK, J.; CHALUPSKÝ, V.; JUROVÁ, M.; LUŇÁČEK, J.; KOCH, M.; KONEČNÝ, M.; NĚMEČEK, P.; RAIS, K.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZEMAN, V.; ZICH, R.; ZINECKER, M.; DYDOWICZ, P.; NEUWIRTH, B.; PUTNOVÁ, A.; HERALECKÝ, T. Zkvalitnění vzdělávání a zvyšování kompetence manažerů v rámci magisterského studijního programu Ekonomika a Management. Zkvalitnění vzdělávání a zvyšování kompetence manažerů v rámci magisterského studijního programu Ekonomika a Management. 1. Brno: VUT, FP Brno, 2008. s. 1-131. ISBN: 978-80-7204-590- 7.Detail
2007
ZICH, R. Possibility of Evaluation and Development of Competitiveness in the Internationalization Process of SME' s. VADYBA, Management, 2007, roč. 2007, č. 1, s. 75-97. ISSN: 1822- 3133.Detail
2005
ZICH, R., NĚMEČEK, P. Results of trends research development. In Developing regions through familz businesses and tourism. Sevilla: Universidad de Sevilla, 2005. s. 1-13. ISBN: 84-472-1018- 9.Detail
2004
Zich, R. Požadavky na rozvoj vzdělávání v oblasti managementu vyvolané potřebou rozvoje intelektuální kapitálu firem. In EDMAN 04. Plzeň: Sdružení EVIDA Plzeň, 2004. s. 401 ( s.)ISBN: 80-86596-50- 8.Detail
Zich, R. Vývoj konkurenčních vztahů a konkurenčního prostředí. In Nové trendy rozvoje průmyslu. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2004. s. 20 ( s.)ISBN: 80-214-2787- 6.Detail
Zich, R. Barriers of development of human’s potential in the context of development of company’ s intellectual capital. In Business and Economic Development in Central and Eastern Europe. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2004. s. 20 ( s.)ISBN: 80-214-2717- 5.Detail
NĚMEČEK, P.; ZICH, R. Podnikový management 1. díl. Podnikový management 1. díl. Brno: CERM, 2004.Detail
Zich, R. Hodnocení změn v management malých a středních firem vyvolaných procesem internacionalizace. In New Trends for a New Europe: Research for Enterpreneurship. Brno: BUT, Faculty of Business and Management, 2004. s. 30 ( s.)ISBN: 80-214-2753- 1.Detail
2003
ŠIMBEROVÁ, I.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZICH, R.; POLLARD, D. Internationalisation of SMEs in Czech Republic: Research project GA 402/02/0106 (work-in-progress). In 7th Vaasa Conference on International Business. Vaasa University. VAASA: Vaasa University, Finland, 2003. s. 1-13. Detail
ŠIMBEROVÁ, I.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZICH, R.; BŘEČKOVÁ, P.; POLLARD, D. The Internacionalising processes of small and medium companies in the Czech republic. In Business and Economic Development in Central and Eastern Europe in the Period of Joining to the European Union. VUT. Brno: VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, 2003. s. 93-104. ISBN: 80-214-2445- 1.Detail
ZICH, R. COMPETITIVENESS OF SMALL AND MIDDLE SIZED COMPANIES IN THE INTERNATIONALIZATION PROCESS. In SYMPOSIUM ON THE ENTREPRENEURSHIP INNOVATION MARKETING INTERFACE. Karlsruhe, SRN: University of Karlsruhe, 2003. s. xx ( s.)Detail
ZICH, R. Certifications As a Tool of Improvement of Management and Competitiveness - Yes or Not and Why?. In Business and Economic Development in Central and Eastern Europe in the Period of Joining to the European Union. Brno, ČR: BUT, Faculty of Business and Management, 2003. s. 129 ( s.)ISBN: 80-214-2445- 1.Detail
ŠIMBEROVÁ, I.; ZICH, R.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZINECKER, M.; POLLARD, D. Some aspects of internationallisation of SMEs in Czech republic. In Proceeding of international academic workshop: Research in Business: new trends for a new Europe. 1. Sevilla, Španělsko: Sevilla, Španělsko, 2003. s. 1-15. ISBN: 84-688-8441- 3.Detail
ZICH, R. DEVELOPMENT OF NEW METHODS IN MANAGEMENT FROM THE VIEW OF THEORY AND PRACTICE - DIFFERENCES AND COMMON POINTS. In VII Konferencja Naukowa Mlodych Ekonomistów - Przedsiebiorczość kluczem do sukcesu mlodych. 2003. s. xx ( s.)Detail
2002
ŠIMBEROVÁ, I.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZICH, R.; POLLARD, D. Globalization versus internationalization in relation to the strategy of the Czech companies. In Globalizácia a jej vlyv na transformujúce sa ekonomiky (pozitíva a negatíva). Zborník píspevko v mezinárodnej konferencie. Žilina, SK: Žilinská univerzita, 2002. s. 292- 299 ( s.)ISBN: 80-8070-005- 2.Detail
ZICH, R. Classification of Competitive Advantages and Exploring of the Competitiveness of Companies. In The Tenth Annual International Conference - Business and Economic Development in Central and Eastern Europe: Implications for Economic Integration into Wider Europe. brno: VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, 2002. s. 516 ( s.)ISBN: 80-86510-39- 5.Detail
REŽŇÁKOVÁ, M., ŠIMBEROVÁ, I., ZICH, R. Influence of Foreign Direct Investment on Czech Economy. In Business and Economic Development in CEEE: Implications for Economic Integration into Wider Europe. -. Brno: Brno University of Technology, 2002. s. 418- 422 ( s.)ISBN: 80-86510-39- 5.Detail
ZICH, R. Vývoj konkurenčního prostředí a jeho vliv na management v ČR. In Globalizácia a jej vplyv na transformujúce sa ekonomiky (Pozitíva a negatíva) - Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie. Žilina, SR: Žilinská univerzita v Žilině, 2002. s. 329 ( s.)ISBN: 80-8070-005- 2.Detail
ZICH, R. Vybrané aspekty personálního managementu ve strojírenských a elektrotechnických firmách. In Sborník. brno: MU fakulta ekonomicko správní, 2002. s. 1 ( s.)Detail
ZICH, R.; ŠUNKA, J. IS/IT as a Toll Improving the Competitiveness - Challenge or Problem?. In Conference Proceedings - NEW TRENDS OF THE DEVELOPMENT OF INDUSTRY. brno: VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, 2002. s. 1 ( s.)ISBN: 111111111.Detail
ZICH, R. Souvislosti mezi vývojem managementu a vývojem konkurenčního prostředí v České republice v kontextu globálních změn. In Conference Proceedings - NEW TRENDS OF THE DEVELOPMENT OF INDUSTRY. brno: VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, 2002. s. 1 ( s.)ISBN: 111111111.Detail
POLLARD, D.; ŠIMBEROVÁ, I.; REŽŇÁKOVÁ, M.; KORÁB, V.; ZICH, R. Researching the Internationalisation of SME' s in the Czech Republik. In Business and Economic Development in CEEC: Implications for Econommic Integration into Wider Europe. Business and Economic Development in CEEC: Implica. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2002. s. 353-364. ISBN: 80-86510-39- 5.Detail
2001
ZICH, R., PUTNOVÁ, A., KEŘKOVSKÝ, M., NĚMEČEK, P. Etika podnikání jako faktor úspěšného začlenění ČR do evropských struktur. V. Brno: GAČR, 2001.Detail
ZICH, R., ŠUNKA, J. Podporují IT konkurenční výhody?. In GEMAN 01 “General management“ – sborník příspěvků mezinárodní konference, Mariánské lázně 2001. 2. díl. Mariánské Lázně, ČR: GEMAN, 2001. s. 313 ( s.)ISBN: 80-902692-8- 1.Detail
ZICH, R., ŠUNKA, J. Modern Concepts of the Competitiveness and Their Support by Present IT/ IS. In Small and Medium Firm Management with Computer Support - Fifth International Conference. 1. Bratislava, SR: VUT v Brně Fakulta podnikatelská, 2001. s. 146 ( s.)ISBN: 80-86510-11- 5.Detail
MANDELÍK, P., ZICH, R. Rozdíly ve vybraných oblastech mezi podniky s českými vlastníky a podniky s vlastníky zahraničními. In The czech economy at the turn of the millennium. sborník. Brno: MU- ESF v Brně, 2001. s. 623 ( s.)ISBN: 80-210-2533- 6.Detail
*) Citace publikací se generují jednou za 24 hodin.