doc. Ing.

Robert Zich

Ph.D.

FP, ÚM – docent

+420 54114 3750, +420 54114 3757
Robert.Zich@vut.cz

Odeslat VUT zprávu

doc. Ing. Robert Zich, Ph.D.

Publikace

  • 2022

    ŠIMBEROVÁ, I.; STRAKOVÁ, J.; ZICH, R.; CHLEBOVSKÝ, V.; KOCMANOVÁ, A.; VÁCHAL, J.; SCHÜLLER, D.; KAŇOVSKÁ, L.; SMOLÍKOVÁ, L.; MILICHOVSKÝ, F. Digitální transformace pro inovace obchodních modelů v malých a středních podnicích v České republice. GRADA Publishing, a.s. 2022. GRADA Publishing, a.s. 2022. Praha: GRADA Publishing, 2022. 312 s. ISBN: 978-80-271-3431-1.
    Detail

    ŠIMBEROVÁ, I.; STRAKOVÁ, J.; ZICH, R.; VÁCHAL, J.; CHLEBOVSKÝ, V.; KOCMANOVÁ, A.; SCHÜLLER, D.; ŠIRÁŇOVÁ, L.; MILICHOVSKÝ, F.; BŘEČKOVÁ, P.; MAREŠ, M.; FRÉLICH, M.; KAŇOVSKÁ, L. Souhrnná výzkumná zpráva. Brno: Nakladatelství VUTIUM, 2022. s. 1-82.
    Detail | WWW

  • 2021

    CHLEBOVSKÝ, V.; ZICH, R. Perspectives of Business and Entrepreneurship Development: Digital Transformation for Business Model Innovation - Conference Panel Discussion. In Selected Papers of International Scientific Conference. Vysoké učení technické v Brně Fakulta podnikatelská: 2021. s. 17-25. ISBN: 978-80-214-6005-8.
    Detail | WWW

    STRAKOVÁ, J.; ŠIMBEROVÁ, I.; PÁRTLOVÁ, P.; VÁCHAL, J.; ZICH, R. The Value Chain as the Basis of Business Model Design. Journal of Competitiveness, 2021, roč. 13, č. 2, s. 135-151. ISSN: 1804-171X.
    Detail | WWW | Plný text v Digitální knihovně

  • 2020

    SVOBODOVÁ, K.; ZICH, R. Customers´ Perception of Value in the Context of Value Co-creation Concept: A Pilot Study. Proceedings of the 1st International Conference on Automotive Industry 2020. Mladá Boleslav: 2020. s. 276-288. ISBN: 978-80-7654-015-6.
    Detail

  • 2019

    CHLEBOVSKÝ, V.; ZICH, R. Perspectives of Business and Entrepreneurship Development: Digital Transformation of Corporate Business - Conference Panel Discussion. In Selected Papers of International Scientific Conference. Brno, FP VUT: 2019. s. 14-17. ISBN: 978-80-214-5755-3.
    Detail | WWW

  • 2018

    ZICH, R.; SVOBODOVÁ, K.; VESELÁ, J. An Application of the Principle of the Competitive Space Demands Accelerator to the Assessment of the Mobile Communication Market Development in the Czech Republic. TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU, 2018, roč. 12, č. 12, s. 111-124. ISSN: 1802-8527.
    Detail

  • 2017

    CHLEBOVSKÝ, V.; ZICH, R. Perspectives of Business and Entrepreneurship Development in Digital Age - Conference Panel Discussion. In Selected Papers of International Scientific Conference. Brno, FP VUT: 2017. s. 14-17. ISBN: 978-80-214-5531-3.
    Detail | WWW

  • 2016

    CHLEBOVSKÝ, V.; ZICH, R. FP FORUM: Základní kámen ekonomiky? aneb rodinný podnik nemusí být Cosa Nostra!. 2016.
    Detail

  • 2015

    VESELÁ, J.; ZICH, R. The country-of-origin effect and its influence on consumer's purchasing decision. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2015, roč. 63, č. 2, s. 667-673. ISSN: 1211-8516.
    Detail | WWW | Plný text v Digitální knihovně

  • 2014

    ZICH, R. An Analysis of Terminology of Concepts of Competitiveness in the Presentations of Strategic Development of Selected Car Manufacturers. Central European Journal of Management, 2014, roč. 1, č. 1, s. 13-24. ISSN: 2336-2693.
    Detail

  • 2013

    ZICH, R.; VESELÁ, J. Aplikace technik založených na focus group a skupinové diskuzi při výzkumu vnímání vztahu image a úspěchu podniku: potenciál a limity využití. In Moderní problémy ekonomiky, podnikání a management: teorie a praxe. 2013. s. 221-229. ISBN: 978-5-7526-0597- 0.
    Detail

    ZICH, R.; VESELÁ, J. Competitive space demands accelerator and its impacts on importance and sustainability of competitive advantages. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2013, roč. LXI, č. 2, s. 529-538. ISSN: 1211- 8516.
    Detail

  • 2012

    MRÁČEK, P.; VESELÁ, J.; ZICH, R. Brand Image Developed in Co- creation Concept on the Level of Product and Corporate Competition. In Trends in Economics and Management for the 21st Century. Brno: Brno University of Technology, 2012. s. 114-127. ISBN: 978-80-214-4581- 9.
    Detail

    MRÁČEK, P.; VESELÁ, J.; ZICH, R. Co-creation in the Image Development in Car Industry: Possibilities and Limits. TRENDY EKONOMIKY A MANAGEMENTU, 2012, roč. 6, č. 12, s. 114-127. ISSN: 1802- 8527.
    Detail

    ZICH, R. Koncepce úspěchuschopnosti Konkurenceschopnost - vítězství, nebo účast v soutěži?. Monografie. Monografie. Brno: Akademické nakladatelství CERM, 2012. 125 s. ISBN: 978-80-7204-818- 2.
    Detail

  • 2011

    CHLEBOVSKÝ, V.; MRÁČEK, P.; ZICH, R.; MILICHOVSKÝ, F. Studie tržních příležitostí firmy Fosfa, a.s., – v regionech Evropa, země bývalého SSSR, Blízký východ a Severní Afrika. Brno: VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, 2011. s. 1-72.
    Detail

  • 2010

    ZICH, R. Koncepce úspěchuschopnosti a její pojetí strategie. E a M: Ekonomie a Management, 2010, roč. 10, č. 1, s. 60-74. ISSN: 1212- 3609.
    Detail

  • 2009

    ZICH, R. Analysis of Company Success Potential from the Point of View of Success- ability. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 2009, roč. LVII, č. 6, s. 343-349. ISSN: 1211- 8516.
    Detail

    ZICH, R. Strategický rozvoj konkurenčních výhod v koncepci úspěchuschopnosti ve vztahu k pojetí založeném na zdrojích a základních kompetencích. Ekonomika a Management, 2009, roč. 2009, č. 3, s. 77-92. ISSN: 1802- 8470.
    Detail

  • 2008

    KOCMANOVÁ, A.; ŠIMBEROVÁ, I.; MELUZÍN, T.; BARTES, F.; DVOŘÁK, J.; CHALUPSKÝ, V.; JUROVÁ, M.; LUŇÁČEK, J.; KOCH, M.; KONEČNÝ, M.; NĚMEČEK, P.; RAIS, K.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZEMAN, V.; ZICH, R.; ZINECKER, M.; DYDOWICZ, P.; NEUWIRTH, B.; PUTNOVÁ, A.; HERALECKÝ, T. Zkvalitnění vzdělávání a zvyšování kompetence manažerů v rámci magisterského studijního programu Ekonomika a Management. Zkvalitnění vzdělávání a zvyšování kompetence manažerů v rámci magisterského studijního programu Ekonomika a Management. 1. Brno: VUT, FP Brno, 2008. s. 1-131. ISBN: 978-80-7204-590- 7.
    Detail

  • 2007

    ZICH, R. Possibility of Evaluation and Development of Competitiveness in the Internationalization Process of SME' s. VADYBA, Management, 2007, roč. 2007, č. 1, s. 75-97. ISSN: 1822- 3133.
    Detail

  • 2005

    ZICH, R., NĚMEČEK, P. Results of trends research development. In Developing regions through familz businesses and tourism. Sevilla: Universidad de Sevilla, 2005. s. 1-13. ISBN: 84-472-1018- 9.
    Detail

  • 2004

    Zich, R. Požadavky na rozvoj vzdělávání v oblasti managementu vyvolané potřebou rozvoje intelektuální kapitálu firem. In EDMAN 04. Plzeň: Sdružení EVIDA Plzeň, 2004. s. 401 ( s.)ISBN: 80-86596-50- 8.
    Detail

    Zich, R. Vývoj konkurenčních vztahů a konkurenčního prostředí. In Nové trendy rozvoje průmyslu. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2004. s. 20 ( s.)ISBN: 80-214-2787- 6.
    Detail

    Zich, R. Barriers of development of human’s potential in the context of development of company’ s intellectual capital. In Business and Economic Development in Central and Eastern Europe. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2004. s. 20 ( s.)ISBN: 80-214-2717- 5.
    Detail

    NĚMEČEK, P.; ZICH, R. Podnikový management 1. díl. Podnikový management 1. díl. Brno: CERM, 2004.
    Detail

    Zich, R. Hodnocení změn v management malých a středních firem vyvolaných procesem internacionalizace. In New Trends for a New Europe: Research for Enterpreneurship. Brno: BUT, Faculty of Business and Management, 2004. s. 30 ( s.)ISBN: 80-214-2753- 1.
    Detail

  • 2003

    ŠIMBEROVÁ, I.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZICH, R.; POLLARD, D. Internationalisation of SMEs in Czech Republic: Research project GA 402/02/0106 (work-in-progress). In 7th Vaasa Conference on International Business. Vaasa University. VAASA: Vaasa University, Finland, 2003. s. 1-13.
    Detail

    ŠIMBEROVÁ, I.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZICH, R.; BŘEČKOVÁ, P.; POLLARD, D. The Internacionalising processes of small and medium companies in the Czech republic. In Business and Economic Development in Central and Eastern Europe in the Period of Joining to the European Union. VUT. Brno: VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, 2003. s. 93-104. ISBN: 80-214-2445- 1.
    Detail

    ZICH, R. COMPETITIVENESS OF SMALL AND MIDDLE SIZED COMPANIES IN THE INTERNATIONALIZATION PROCESS. In SYMPOSIUM ON THE ENTREPRENEURSHIP INNOVATION MARKETING INTERFACE. Karlsruhe, SRN: University of Karlsruhe, 2003. s. xx ( s.)
    Detail

    ZICH, R. Certifications As a Tool of Improvement of Management and Competitiveness - Yes or Not and Why?. In Business and Economic Development in Central and Eastern Europe in the Period of Joining to the European Union. Brno, ČR: BUT, Faculty of Business and Management, 2003. s. 129 ( s.)ISBN: 80-214-2445- 1.
    Detail

    ŠIMBEROVÁ, I.; ZICH, R.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZINECKER, M.; POLLARD, D. Some aspects of internationallisation of SMEs in Czech republic. In Proceeding of international academic workshop: Research in Business: new trends for a new Europe. 1. Sevilla, Španělsko: Sevilla, Španělsko, 2003. s. 1-15. ISBN: 84-688-8441- 3.
    Detail

    ZICH, R. DEVELOPMENT OF NEW METHODS IN MANAGEMENT FROM THE VIEW OF THEORY AND PRACTICE - DIFFERENCES AND COMMON POINTS. In VII Konferencja Naukowa Mlodych Ekonomistów - Przedsiebiorczość kluczem do sukcesu mlodych. 2003. s. xx ( s.)
    Detail

  • 2002

    ŠIMBEROVÁ, I.; REŽŇÁKOVÁ, M.; ZICH, R.; POLLARD, D. Globalization versus internationalization in relation to the strategy of the Czech companies. In Globalizácia a jej vlyv na transformujúce sa ekonomiky (pozitíva a negatíva). Zborník píspevko v mezinárodnej konferencie. Žilina, SK: Žilinská univerzita, 2002. s. 292- 299 ( s.)ISBN: 80-8070-005- 2.
    Detail

    ZICH, R. Classification of Competitive Advantages and Exploring of the Competitiveness of Companies. In The Tenth Annual International Conference - Business and Economic Development in Central and Eastern Europe: Implications for Economic Integration into Wider Europe. brno: VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, 2002. s. 516 ( s.)ISBN: 80-86510-39- 5.
    Detail

    REŽŇÁKOVÁ, M., ŠIMBEROVÁ, I., ZICH, R. Influence of Foreign Direct Investment on Czech Economy. In Business and Economic Development in CEEE: Implications for Economic Integration into Wider Europe. -. Brno: Brno University of Technology, 2002. s. 418- 422 ( s.)ISBN: 80-86510-39- 5.
    Detail

    ZICH, R. Vývoj konkurenčního prostředí a jeho vliv na management v ČR. In Globalizácia a jej vplyv na transformujúce sa ekonomiky (Pozitíva a negatíva) - Zborník príspevkov z medzinárodnej vedeckej konferencie. Žilina, SR: Žilinská univerzita v Žilině, 2002. s. 329 ( s.)ISBN: 80-8070-005- 2.
    Detail

    ZICH, R. Vybrané aspekty personálního managementu ve strojírenských a elektrotechnických firmách. In Sborník. brno: MU fakulta ekonomicko správní, 2002. s. 1 ( s.)
    Detail

    ZICH, R.; ŠUNKA, J. IS/IT as a Toll Improving the Competitiveness - Challenge or Problem?. In Conference Proceedings - NEW TRENDS OF THE DEVELOPMENT OF INDUSTRY. brno: VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, 2002. s. 1 ( s.)ISBN: 111111111.
    Detail

    ZICH, R. Souvislosti mezi vývojem managementu a vývojem konkurenčního prostředí v České republice v kontextu globálních změn. In Conference Proceedings - NEW TRENDS OF THE DEVELOPMENT OF INDUSTRY. brno: VUT v Brně, Fakulta podnikatelská, 2002. s. 1 ( s.)ISBN: 111111111.
    Detail

    POLLARD, D.; ŠIMBEROVÁ, I.; REŽŇÁKOVÁ, M.; KORÁB, V.; ZICH, R. Researching the Internationalisation of SME' s in the Czech Republik. In Business and Economic Development in CEEC: Implications for Econommic Integration into Wider Europe. Business and Economic Development in CEEC: Implica. Brno: Vysoké učení technické v Brně, Fakulta podnikatelská, 2002. s. 353-364. ISBN: 80-86510-39- 5.
    Detail

  • 2001

    ZICH, R., PUTNOVÁ, A., KEŘKOVSKÝ, M., NĚMEČEK, P. Etika podnikání jako faktor úspěšného začlenění ČR do evropských struktur. V. Brno: GAČR, 2001.
    Detail

    ZICH, R., ŠUNKA, J. Podporují IT konkurenční výhody?. In GEMAN 01 “General management“ – sborník příspěvků mezinárodní konference, Mariánské lázně 2001. 2. díl. Mariánské Lázně, ČR: GEMAN, 2001. s. 313 ( s.)ISBN: 80-902692-8- 1.
    Detail

    ZICH, R., ŠUNKA, J. Modern Concepts of the Competitiveness and Their Support by Present IT/ IS. In Small and Medium Firm Management with Computer Support - Fifth International Conference. 1. Bratislava, SR: VUT v Brně Fakulta podnikatelská, 2001. s. 146 ( s.)ISBN: 80-86510-11- 5.
    Detail

    MANDELÍK, P., ZICH, R. Rozdíly ve vybraných oblastech mezi podniky s českými vlastníky a podniky s vlastníky zahraničními. In The czech economy at the turn of the millennium. sborník. Brno: MU- ESF v Brně, 2001. s. 623 ( s.)ISBN: 80-210-2533- 6.
    Detail

*) Citace publikací se generují jednou za 24 hodin.